گزارش و تحلیل

سیاست خارجی بایدن؛ آیا اوباما بر می گردد؟

© REUTERS / Jim Bourgسیاست خارجی بایدن؛ آیا اوباما بر می گردد؟
سیاست خارجی بایدن؛ آیا اوباما بر می گردد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیب کابینه بایدن بازگشت سیاست خارجی "فاجعه بار" اوباما را نشان می دهد. آیا دولت اوباما واقعا بر می گردد؟

اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز: دو روز پس از اینکه بایدن نامزدهای خود را برای پست های اصلی در دولت جدید معرفی کرد، سناتور تام کاتن، نظامی با سابقه آمریکا در مورد آنها سخن گفت. نامزدهای بایدن شامل آنتونی بلینکن ، نامزد پست وزیر خارجه ایالات متحده ، الخاندرو مایوركاس ، نامزد امنیت داخلی و ایوریل هینز است كه می تواند به عنوان اولین زنی كه جامعه اطلاعاتی آمریكا را رهبری می كند، باشد. 

بایدن در مورد ترکیب تیمش هنگام مصاحبه در برنامه Nightly News NBC گفت: "این سومین دوره ریاست جمهوری اوباما نیست. ما در جهانی کاملاً متفاوت از دنیایی که در دوران دولت اوباما-بایدن زندگی می کردیم، هستیم.  شعار رئیس جمهور ترامپ "آمریکا مقدم بر همه" است که به معنای "آمریکا به خودی خود" است. اتحاد های ما در حال فروپاشی است ، همه چیز تغییر کرده است. به همین دلیل من افرادی را برگزیده ام که نماینده تنوع مردم آمریکا و کل طیف های حزب دموکرات برای پست های کلیدی در دولت هستند. 

در پاسخ، كاتن به خاطرات باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین اشاره كرد و در که وی در آن ادعا نمود كه بسیاری از این افراد به او [رئیس جمهور اوباما] توصیه كرده اند كه در لیبی وارد جنگ شود. کاتن روز چهارشنبه 25 نوامبر گفت: "و این امر  منجر به یک جنگ داخلی ، برده داری و تحریک جریان مهاجرانی شد که به اروپا نقل مکان کردند. داعش (یک سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) را به یاد بیاورید: ظاهر شدن داعش زمانی اتفاق افتاد که باراک اوباما ما را با عجله از عراق بیرون کشید."

درخواست کیسینجر از بایدن در خصوص روابط با چین - اسپوتنیک ایران
درخواست کیسینجر از بایدن در خصوص روابط با چین

علاوه بر این ، به گفته کاتن، دقیقا این افراد بودند که "بر عدم امکان صلح جداگانه بین اسرائیل و کشورهای عربی بدون حل مسئله فلسطین پافشاری کردند". "با میانجیگری رئیس جمهور ترامپ ، توافق نامه های صلح بسیاری بین اسرائیل و کشورهای عربی منعقد شده است که پیگیری آنها دشوار است."

در زمان دولت ترامپ در خاورمیانه ، سه توافق نامه صلح منعقد شد. در اواخر ماه اکتبر ، ترامپ توافق صلح را اعلام کرد که روابط بین اسرائیل و سودان را عادی می کند و تأکید نمود که "در آینده توافق نامه های صلح بیشتری در خاورمیانه منعقد می شود." با میانجیگری دولت ترامپ، اسرائیل توانست با امارات متحده عربی و بحرین درباره توافق صلح مذاکره کند. 

علاوه بر این، كاتن اشاره كرد كه بایدن جیكوب سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی كرده است: "افرادی مانند جیک سالیوان گفتند كه ما باید از رشد چین خوشحال باشیم. اما این در حالی بود که آنها در راس کشور بودند که چین به معنای واقعی کلمه جزایر را در دریای چین جنوبی ساخت و سپس آنها را نظامی کرد و به طور چشمگیری برد موشک ها و فاصله حرکت هواپیماها و کشتی های خود را گسترش داد. 

سالیوان سر مشاور هیلاری کلینتون در آغاز حوادث لیبی ، مشاور ارشد کلینتون در کارزار انتخاباتی 2016 ، معاون رئیس ستاد وزارت امور خارجه آمریکا در دولت اوباما و مشاور امنیتی بایدن معاون وقت رئیس جمهور بود. وی چند مدرک ، بورسیه و مدرک استادی در دانشگاه های آیوی لیگ دریافت کرد. 

آنتونی بلینکن بیش از 30 سال در بخش امور خارجه در دو دولت پست های ارشد داشته است. از سال 2002 ، وی مشاور سیاست خارجی بایدن است. در زمان دولت اوباما ، بلینکن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده و معاون اول مشاور امنیت ملی بود. 

 الخاندرو مایورکاس اولین اسپانیایی تبار و مهاجر است که به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وی از سال 2009 تا 2013 به عنوان مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده خدمت کرد. در آن زمان ، وی مسئول برنامه حمایت از کودکان مهاجر بود و مسئولیت مبارزه با شیوع ویروس های ابولا و زیکا را بر عهده داشت. از سال 2013 تا 2016 ، مایوركاس معاون وزیر امنیت داخلی در دولت اوباما بود.

در صورت تأیید ، یوریل هینز اولین مدیر زن اطلاعات ملی خواهد شد. در دولت اوباما ، هینز به عنوان معاون اول مشاور امنیت ملی و معاون رئیس CIA فعالیت می کرد - اولین زنی که هر دو سمت را به عهده داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала