آزمایشات یگانه تانک در جهان با قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایشات یگانه تانک در جهان با قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی
آزمایشات یگانه  تانک در جهان با قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایش های دولتی تنها تانک دوزیست سبک در جهان با مارک "Sprut-SDM1" که از قابلیت حرکت هم در آب و هم در خشکی برخوردار سال 2022 در روسیه پایان می یابد.

به گزارش اسپوتنیک، بکخان اوزدویف ، مدیر صنعتی مجتمع تسلیحات شرکت دولتی "روس تک) ضمن اعلام این مطلب گفت: "اول از همه ، ما Sprut-SDM1 را برای نیروهای هوابرد می سازیم . اکنون وزارت دفاع فدراسیون روسیه آزمایش های دولتی را انجام می دهد که سرانجام فقط در سال 2022 به پایان می رسد. آزمایشات..  شدید و سخت گیرانه هستند. طی انها این تانک  در دریا و در ارتفاعات و  در مناطق مختلف آب و هوایی آزمایش می شود. همچنین در دمای 40 درجه زیر صفر تا 40 درجه بالای صفر امتحان خواهد شد."

تجهیزات نظامی روسیه در موزه دفاع مقدس در تهران - اسپوتنیک ایران
تانک و تجهیزات نظامی ساخت روسیه در موزه دفاع مقدس تهران

اوزدویف اظهار داشت که تانک جدید  Sprut-SDM-1 مورد توجه بسیاری از مشتریان خارجی از جمله از هند و کشورهای آسیایی قرار خواهد گرفت .

تانک دوزیست سبک "Sprut-SDM1" یک ماشین آبی خاکی زرهی جنگی با سامانه توپخانه ای ـ موشکی از دارای کالیبر 125 میلی متری است که می تواند بدون سوخت گیری مجدد مسافت تا  500 کیلومتری را پشت سر گذاشته و توسط کشتی های نفر،  هواپیماهای حمل و نقل نظامی و چتر به همراه خدمه منتقل شود .

تانک Sprut-SDM1از نظر قدرت شلیک ، از تانک های روسی مشهور T-80 و T-90 دستکم ندارد و از نظر تحرک در خشکی و آب در سطح ماشین نفربر دو زیست روسی   BMD-4M است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала