امروز هشتادمین سالگرد تولد بروس لی، رزمی کار افسانه ای جهان است

© YouTube/Hot News Today 24hامروز هشتادمین سالگرد تولد بروس لی، رزمی کار افسانه ای جهان است
امروز هشتادمین سالگرد تولد بروس لی، رزمی کار افسانه ای جهان است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز 80 سال از تولد بروس لی رزمی کار افسانه ای جهان گذشت که زندگی کوتاه اما پر ماجرا و درخشانی داشت.

به گزارش اسپوتنیک،  در نتیجه وجود بروس لی بود که هالیوود و کل سینمای جهان از وجود ورزش  کونگ فو و سلاح هایی همچون نانچیکو (یک سلاح سرد سنتی ژاپنی  آگاه شدند . نام او برای همه جهانیان آشنا بوده و فلسفه او میلیون ها پیرو دارد.

بروس لی در 32 سالگی بر اثر خونریزی مغزی درگذشت. دلایل مرگ وی هنوز مورد بحث قرار دارد بروس لی یکی از تأثیرگذارترین افراد قرن بیستم شناخته می شود که در دنیای سینما انقلاب به وجود آورد.

نینجا - اسپوتنیک ایران
مقاومت زیبای بانوی رزمی کار در مقابل متجاوزان +عکس

این استاد هنرهای رزمی چینی، بازیگر فیلم‌های اکشن، استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو (جیت به معنای دفاع و کان به معنای حمله و دو در واقع هماهنگ‌کننده بین دفاع و حمله) یکی از مدرن‌ترین سبک‌های کونگ فو یا ووشو،  اهل آمریکا و هنگ کنگ بود. بسیاری او را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و یک نماد در فرهنگ عامه می‌دانند. از وی به عنوان بزرگترین رزمی کار تاریخ یاد می‌شود.

بروس لی، 27 نوامبر سال 1940 در محله چینی‌های سانفرانسیسکو در کالیفرنیا به دنیا آمد اما در هنگ کنگ بزرگ شد و در ۱۸ سالگی دوباره برای تحصیل در دانشگاه به سانفرانسیسکو بازگشت. فیلم‌های رزمی که او در سینمای هالیوودی و سینمای هنگ کنگ بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلمهای رزمی هنگ کنگ شده و تحسین مردم  را برانگیخت و موجی از علاقه‌مندی به فیلم‌های هنرهای رزمی چینی (ووشو) را در جهان غرب به وجود آورد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала