ویروس کرونا برای صاحبان چه حرفه ای خطرناک تر است؟

© Sputnikویروس کرونا برای صاحبان چه حرفه ای خطرناک تر است؟
ویروس کرونا برای صاحبان چه حرفه ای خطرناک تر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورونیکا بروخاوتسکایا ، صاحب کارگاه عطرسازی "Aromaobraz" در روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک تعریف کرد که چرا ویروس کرونا برای عطر سازها بسیار خطرناک است و چگونه تجربه آنها می تواند برای کسانی که از بیماری کووید 19 درمان شده اند، مفید باشد.

از دست دادن بو رایج ترین علامت ویروس کرونا است. برای اکثر مردم ، این مشکل در مقایسه با سایر پیامدهای احتمالی دیگر فقط یک دردسر کوچک  است. ورونیکا بروخاوتسکایا گفت ، برای عطرسازها ، از دست دادن بو  به منزله از بین رفتن مهمترین ابزار کار است.

این عطر ساز روس  گفت "ما آسیب پذیرترین گروه هستیم ، زیرا بینی یکی از ابزارهای عطرساز است. بینی و حافظه بویایی در کار ما بسیار مهم است. اکنون سعی داریم بیشتر به ایمنی خود توجه کنیم تا بیمار نشویم. این نیاز به تعامل بیشتر با عطر مایه ها یا اسانس ها دارد ، که مواد مفیدی  برای پیشگیری از بیماری ها و بالا بردن مصونیت هستند".

تردید در مورد اثر بخشی واکسن AstraZeneca  علیه کرونا رو به افزایش است  - اسپوتنیک ایران
تردیدها در مورد اثر بخشی واکسن AstraZeneca علیه کرونا رو به افزایش است

احیای قوه بویایی پس از بهبودی از کرونا بین چند روز تا چند ماه طول می کشد. متخصص برای تسهیل این روند ، توصیه می کند بیماران از عطر سازها یاد بگیرند که باید حس بویایی خود را برای کار خود  آموزش دهند. به گفته وی ، برای این کار شما باید رایحه ها را از هم تمیز دهید.شما باید با بوی آشنا غذاها و ادویه های موجود در هر آشپزخانه شروع کنید: پرتقال ، نارنگی ، جوز هندی ، دارچین و غیره.

ورونیکا بروخاوتسکایا می گوید "ما باید در طول روز با آنها تعامل داشته باشیم ، آنها را بگیریم و بو کنیم و در این حالت بوی آنها را به یاد آورده  و به احساساتی که ظاهر می شوند توجه کنیم. به این شکل حافظه بویایی خود را تمرین می دهیم. اگر در اثر ابتلا به کووید 19 حس بویایی از بین برود ، به این ترتیب می توانیم شبکه های عصبی مغز را بازیابی کرده و به احیای حافظه کمک کنیم"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала