مکانیزم جدیدی که در بدن مانع از تولید چربی می شود

© Depositphotos.com / Benis Arapovic غذا
غذا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این مکانیزم تولید چربی بعد از خوردن غذا را متوقف می کند و می تواند برای درمان چاقی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای «اسنترستینگ اینجیرینگ»، محققان دانشگاه « ایلینوی اوربانا»، مکانیزم جدیدی را توسعه دادند که تولید چربی را بعد از خوردن غذا متوقف می کند که می تواند برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گیرد.

آنچه تیم در این مورد کشف کرده است، این است که بدن ما بعد از خوردن غذا، سیستم متابولیک (سوخت و ساز) خود را روشن می کند و یک قسمت از آن که شامل لوزالمعده است، انسولین تولید می کند و به نوبه خود باعث تحریک کبد برای تبدیل مواد غذایی به چربی در بدن می شود که این فرآیند "لیپوژنیز" (lipogenesis) نامیده می شود.

یک نماینده مجلس ایران با انتقاد از وضعیت اقتصادی، تحصن و اعتصاب غذا کرد - اسپوتنیک ایران
یک نماینده مجلس ایران با انتقاد از وضعیت اقتصادی، تحصن و اعتصاب غذا کرد

دانشمندان دریافتند که این مکانیزم در افراد چاق و کسانی که از بیماری کبد چرب غیر الکلی رنج می برند، غیر طبیعی است. این فرآیند که چند ساعت پس از غذا خوردن ما شروع می شود، همان چیزی است که تاکنون ناشناخته بوده است.

محققان آزمایشات بیشتری را روی موش های چاق و انسان های مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی انجام دادند و کشف کردند که این مسیر، غیرطبیعی است. چرا که در آنها، هورمون روده در کاهش فعالیت ژن مورد نیاز برای خاموش کردن «لیپوژنیز» بی اثر بود. این کشف مهمی برای درک بهتر این مکانیزم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала