سرپرست پنتاگون با همتای خود در بحرین دیدار کرد

CC BY-SA 4.0 / Wadiia / Manamaسرپرست پنتاگون با همتای خود در بحرین دیدار کرد
سرپرست پنتاگون با همتای خود در بحرین دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریستوفر میلرسرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفر به بحرین با وزیر دفاع و رهبران این کشور و همچنین نیروهای آمریکایی حاضر در بحرین دیدار کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، عبدالله ابن حسن النعیمی وزیر دفاع بحرین در فرودگاه از میلر استقبال کرد. رئیس موقت پنتاگون همچنین با رهبران بحرین دیدار کرد. خبر این دیدار روز چهارشنبه در خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) منتشر شد.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای در این باره نوشت، هدف از این سفر میلر، قدردانی او از سربازان آمریکایی در منطقه و گذراندن عید شکرگذاری در کنار آن‌ها است.

بحرین: بایدن در خصوص برجام با ما مشورت کنند - اسپوتنیک ایران
بحرین: بایدن در خصوص برجام با ما مشورت کند

پنتاگون در این بیانیه آورده است، هدف از سفر میلر رسیدگی به «منافع امنیتی و اولویت‌های مبارزه با افراط‌گرایی و مقابله با فعالیت‌های مخربی است که حق حاکمیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کنند».

نشریه نشنال نیوز در این رابطه  نوشته، با اینکه در بیانیه پنتاگون به مقاصد بعدی سفر میلر به غرب آسیا اشاره‌ای نشده، وی احتمالاً به شماری دیگر از کشورهای منطقه از جمله عراق سفر خواهد کرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری «استارز اند استرایپس»، میلر روز چهارشنبه مراسم عید شکرگذاری را در کنار سربازان آمریکایی حاضر در بحرین گذراند.

میلر در این دیدار با اشاره به انتخابات جنجالی اخیر آمریکا تأکید کرد: «تضمین می‌کنم که روند انتقال قدرت موثری را [در آمریکا] شاهد خواهیم بود زیرا این چیزی است که مردم آمریکا از متخصصان امنیت ملی انتظار دارند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала