تجمع صدها آرژانتینی برای خداحافظی با مارادونا + ویدئو

© AP Photo / CARLO FUMAGALLIتجمع صدها آرژانتینی برای خداحافظی با مارادونا + ویدئو
تجمع صدها آرژانتینی برای خداحافظی با مارادونا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواداران مارادونا برای خداحافظی با این اسطوره فوتبال جهان، از ساعت ها پیش بیرون کاخ ریاست جمهوری این کشور آرژانتین گردهم آمدند.

به گزارش اسپوتنیک، صدها آرژانتینی در بیرون کاخ ریاست جمهوری این کشور در بوینس آیرس گرد هم آمدند تا با دیگو مارادونا، بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین خداحافظی کنند.

هواداران مارادونا ساعت ها پیش در بیرون کاخ ریاست جمهوری آرژانتین جنع شدند. مراسم تشیع این بازیکن بزرگ و سابق فوتبال دنیا تا ساعاتی دیگر (12:30 به وقت تهران) برگزار می شود. 

دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال جهان شب گذشته، به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

مارادونا که متولد ۱۹۶۰ میلادی بود، یکی از فوتبالیست های تکرار نشدنی تاریخ فوتبال جهان محسوب می شد. وی سابقه بازی در تیم هایی چون بوکاجونیورز آرژانتین، بارسلونا و سویا اسپانیا و ناپولی ایتالیا را داشت و در عرصه مربیگری، علاوه بر تیم ملی آرژانتین در تیم هایی مثل الوصل و الفجیره امارات کار کرده بود.

شاید بتوان گل مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به تیم انگلیس را جنجالی ترین گل تاریخ فوتبال توصیف کرد. مارادونا در آن مسابقه موفق شد گل دوم آرژانتین را به دور از چشم های داور با دست وارد دروازه انگلیس کند تا تیمش به مرحله بعد صعود کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала