پیشنهاد «اسپوتنیک V» برای آزمایش مشترک AstraZenec

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی کرونا
واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازندگان واکسن روسی« اسپوتنیک V» ضد کووید به کمپانی انگلیسی – سوئدی AstraZenec، پیشنهاد کردند آزمایشات بطور مشترک انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان واکسن روسی« اسپوتنیک V» ضد کووید به کمپانی انگلیسی – سوئدی AstraZenec، پیشنهاد کردند آزمایشات بطور مشترک انجام شود.

آزمایشاتی که داوطلبان در آن شرکت کردند و دُز کامل واکسن AstraZenec را دریافت کردند 62 درصد کارایی  نشان داده است.

سازندگان واکسن روسی در این رابطه توضیح دادند و گفتند:«اگر آنها آزمایشات بالینی جدیدی را آغاز کنند، ما رژیم آزمایش واکسن ترکیبی « AstraZenec» و « اسپوتنیک V» را برای افزایش اثربخشی پیشنهاد می کنیم.  واکسن های ترکیبی برای واکسیناسیون مجدد می تواند مهم باشد».

ویروس کرونا برای صاحبان چه حرفه ای خطرناک تر است؟ - اسپوتنیک ایران
ویروس کرونا برای صاحبان چه حرفه ای خطرناک تر است؟

AstraZeneca در گروه واکسن‌های مبتنی بر ناقلین آدنو ویروس قرار دارد اما شرکت انگلیسی از آدنو ویروس شامپانزه برای ساخت بردارهای خود استفاده می‌کند.

این راه حل برای کمک به غلبه بر مصونیت موجود در برابر آدنو ویروس انسانی است، اما همچنین اولین بار در تاریخ است که در واکسن‌ها از ویروس شامپانزه به عنوان بردار برای تولید واکسن استفاده می‌شود. قابل ذکر است که هیچ مطالعه طولانی مدت وجود ندارد، که بتواند ایمنی این فناوری را نشان دهد.

این امر برخی نگرانی‌ها را در مورد قابلیت اطمینان واکسن AsraZeneca و عوارض جانبی احتمالی آن، ایجاد کرده است. همچنین نگرانی‌های مربوط به واقعیت‌های شناخته شده وجود دارد که بسیاری از بیماری‌های انسان توسط ویروس‌های حیوانی ایجاد می‌شوند.

در اوایل ماه اوت ، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V است.

​در تابستان، این واکسن با موفقیت دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده است که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه ، مطالعه این واکسن  در امارات، ونزوئلا، هند و بلاروس انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала