همکاری روسیه با ایران در زمینه واکسن کرونا

© Photo / IRNAدکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد تهران در زمینه واکسن علیه ویروس کرونا با طرف روسی همکاری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم لاری بدون ذکر اینکه چنین همکاری بطور مشخص با کدام تولیدکننده انجام می شود، خاطرنشان ساخت متخصصان و مقامات ایران تا به حال مذاکراتی را انجام داده ، با تولید کننده واکسن روسی همکاری کرده  و اکنون بررسی اسناد جریان دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران ، "یک بازدید به دعوت طرف روسی برنامه ریزی شده است."

ایران ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند - اسپوتنیک ایران
ایران ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در اواخر ژانویه اظهار داشته بود تهران قصد دارد در زمینه تولید واکسن کووید-۱۹ با مسکو همکاری کند و رایزنی ها یی در این زمینه در حال انجام است.

کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه  در یک کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری روسیا سگودنیا گفته بود : ما در حال مذاکره هستیم، من با کریل دیمیتریف مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفتگو کردم، مقامات ما چندین دور از رایزنی ها را انجام دادند، ما اعلام کردیم که در زمینه همکاری مشترک همکاری خواهیم کرد.

در اوایل ماه اوت ، وزارت بهداشت  روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V بود.

در تابستان ، این  واکسن  با موفقیت دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده است که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه ، مطالعه این واکسن  در امارات ، ونزوئلا ، هند و بلاروس انجام می شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است میزان ثمر بخشی این واکسن 91.4٪ در روز 28 ام پس از اولین تزریق و بیش از 95٪ در روز 42 ام پس از اولین تزریق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала