دریافت شناسنامه با تاریخ صدور رند برای متولدین نیمه اول آذر +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / شناسنامه
شناسنامه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تولدین ۱۵ روز اول ماه آذر شناسنامه با تاریخ رند دریافت می کنند!

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از زوجین این روزها در تکاپو هستند تا برای نوزاد خود در روز ۹۹.۹.۹ شناسنامه دریافت کنند. این تلاش گاهی منجر به لطمه جبران ناپذیر جسمی و روحی به جنین نیز می شود.

به همین دلیل و برای عدم لطمه به جنین، سخنگوی سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرده است که متولدین ۱۵ روز اول ماه آذر، همگی شناسنامه با تاریخ صدور ۹۹.۹.۹ دریافت خواهند کرد.
البته لازم به ذکر است که این خبر سبب سو برداشت از طرف بعضی از زوجین شده است و بسیاری بر این باور هستند که متولدین نیمه اول آذرماه، تاریخ تولد رند دریافت خواهند کرد در صورتیکه تاریخ صدور شناسنامه رند خواهد بود چرا که تاریخ تولد را حتی یک روز نیز نمی توان جابجا کرد.
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است که اگر فردی در تاریخ ۵ آذر یا ۶ آذر به دنیا می‌آید، می‌تواند تاریخ صدور شناسنامه نوزاد خود را در ۹۹/۹/۹ ثبت کند. تنها تاریخ صدور شناسنامه این روز ثبت می‌شود و تاریخ تولد همان تاریخی است که در بیمارستان ثبت شده است.

بسیاری از کاربران از اینکه دغدغه بسیاری از زوجین به جای رقابت در یادگیری اصول تربیتی صحیح، تاریخ تولد رند است، اظهار تاسف کردند. به گفته بسیاری از کاربران، مهم این است که انسان بهتری باشیم وگرنه به دنیا آمدن در ۸ یا ۹ آذر چه تفاوتی با هم دارد؟
عده‌ای از کاربران نیز عنوان کردند که تاریخ تولد کودک آنها در ۹۵.۵.۵ یا ۹۶.۶.۶ بوده و اتفاق خاصی نیز برای آنان نیفتاده است.
گروهی از کاربران نیز عنوان کردند که عده ای برای نوزاد خود، تاریخ تولد رند را با مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان رزرو کردند که این اوج بی فرهنگی و اختلاف طبقاتی در جامعه را نشان می دهد. این در حالی است که عده‌ای بعلت گرانی گوشت و مرغ، از استخوان آن استفاده کرده و یا ماه هاست لب به آنها نزدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала