آزمایش موفق یک موشک ضد بالستیک جدید در روسیه

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش موفق یک موشک ضد بالستیک جدید در روسیه
آزمایش موفق یک موشک ضد بالستیک جدید  در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش روسیه یک موشک ضد بالستیک جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت دفاع روسیه این موشک از میدان آزمایش ساری-شاگان در قزاقستان پرتاب شده و به هدف اصابت کرده است.

این پرتاب توسط افراد پدافند هوایی و موشکی نیروی هوافضای روسیه را انجام شده است.

سرلشکر آندری دمین ، فرمانده سپاه  شماره یک پدافند هوایی و موشکی ویژه نیروی هوافضای روسیه  تأکید کرد که موشک ضد بالستیک جدید "پس از یک سری آزمایشات ، مشخصات مقرر  خود را به طور قابل اعتماد و موثق  تأیید کرده و تیم های رزمی با موفقیت کار خود را انجام داده و هدف فرضی را با دقت مقرر مورد اصابت قرار دادند.

موشک های بالستیک روسی هنگام پرتاب، یخ های ضخیم قطب شمال را سوراخ می کنند - اسپوتنیک ایران
موشک های بالستیک روسی قادرند از صفحات ضخیم یخی قطب شمال شلیک شوند

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد كه سيستم دفاع موشكي فوق الذکر براي محافظت در برابر حملات سلاح هاي تهاجمی هوافضایی در نظر شده است.

آخرین باری که وزارت دفاع روسیه در مورد آزمایشات موشک ضد بالستیک جدید در سایت آزمایش ساری-شاگان اطلاع  دادبود  ،در  اواخر ماه اکتبر بود. پیش از آن ، پرتاب  چنین موشک هایی در ژوئن و جولای 2019 ، فوریه ، ژوئیه ، اوت و دسامبر 2018 و نوامبر 2017 انجامشده بود .

پس از یکی از آزمایشات ، ایگور کوروتچنکو ، عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده بود کهتحویل  یک موشک ضد بالستیک جدید به ارتش ، توانایی سیستم دفاع موشکی مسکو و منطقه صنعتی مرکزی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به گفته وی ، صحبت در مورد موشک 53T6M  است که برای جایگزینی موشک های ضد بالستیک طراحی شده که در حال حاضر عملکرد سیستم A-135 را تأمین  می کنند. این اطلاعات رسماً تأیید نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала