پمپئو: تمام تلاشمان برای انتقال قدرت را انجام می دهیم

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: تمام تلاشمان برای انتقال قدرت را انجام می دهیم
پمپئو: تمام تلاشمان برای انتقال قدرت را انجام می دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو اظهار داشت: وزارت امور خارجه تمام تلاش های لازم را برای انتقال قدرت به تیم بایدن انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو روز سه شنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز در بیانیه ای اذعان داشت: وزارت امور خارجه برای انتقال اختیارات به دولت جوزف بایدن نماینده حزب دموکرات، که پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد، طبق قانون هر آنچه لازم باشد را انجام خواهد داد. 

ترامپ موضع خود درباره نتیجه انتخاب آمریکا را مجددا تغییر داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ موضع خود درباره نتیجه انتخاب آمریکا را مجددا تغییر داد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، همچنین گفت که وی هنوز با جانشین احتمالی خود آنتونی بلینکن مشورت نکرده است.

میزبان از رئیس دیپلماسی آمریکا سوال کرد، که آیا رایزنی با آنتونی بلینکن را که بایدن به عنوان نامزد پست وزارت خارجه در دولت خود معرفی کرده بود، آغاز کرده است؟ پمپئو پاسخ داد: "نه. امروز ما روندی را آغاز كردیم كه در آن قصد داریم آنچه را كه در رابطه با تصمیم دفتر امور عمومی اداره آمریكا از ما خواسته می شود، تعیین كنیم. ما هر آنچه را كه قانون از ما خواسته است انجام خواهیم داد، ما این كار را انجام خواهیم داد.

وی در مورد رویکرد دموکرات ها به موضوعات سیاست خارجی اظهار داشت که وی اصل پایبندی به "چند جانبه گرایی برای دیدار با همه افراد در یک مهمانی مهم" را صحیح نمی داند.

پمپئو گفت: این به نفع ایالات متحده نیست. وی با اشاره به رویكردهای دولت فعلی دونالد ترامپ رئیس جمهور، افزود: ما وقتی منافع مشترک داریم با كشورهای دیگر كار می كنیم، ائتلاف هایی را ایجاد می كنیم كه واقعیت را منعكس می كنند و نتیجه می گیرند.

روز دوشنبه، سی.ان.ان گزارش داد که دفتر امور عمومی دولت ایالات متحده بایدن را از آمادگی خود برای آغاز روند انتقال اختیارات ریاست جمهوری به وی از دولت رهبر فعلی آمریکا مطلع کرده است.

به نوبه خود، ترامپ روز دوشنبه با اشاره به اقدامات اولیه مرتبط با انتقال اختیارات به دولت بعدی، به رئیس بخش و همچنین اعضای دولت خود توصیه کرد "آنچه لازم است انجام دهند". بنابراین، این جمهوری خواه، در واقع، دستور داد روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کند، اما شکست خود را در انتخابات اعتراف نکرد و با اعتقاد به پیروزی خود، اعلام کرد که قصد ادامه دادخواهی را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала