صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ با قیمت دولتی +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAاعلام نرخ تورم در ایران در سال ۹۷
اعلام نرخ تورم در ایران در سال ۹۷  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عرضه مرغ تنظیم بازاری در میادین تره ‌بار ایران و گرانی قیمت گوشت قرمز و مرغ منجر به ایجاد صف‌های طولانی مردم برای خرید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برای بار دیگر قیمت نامتعادل مرغ و گوشت و گرانفروشی‌ها در ایران سبب نارضایتی مردم شده است. در حالی که دولت نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را برای هر کیلو مرغ تعیین کرده است همچنان قیمت فروش هر کیلو مرغ در شهرهای مختلف ایران بین ۲۴ تا ۳۶ هزار تومان می‌باشد. این امر سبب شده است تا شهروندان برای تهیه مرغ با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به تعداد ۳ عدد مرغ، در این روزهای کرونایی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صف ببندند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ با اشاره به تقسیم کار با وزارت جهاد کشاورزی گفت: «در حوزه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ مسئولیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.»

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره افزایش قیمت مرغ گفت: «از زمانی که جهش قیمت مرغ اتفاق افتاده است ستادی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا به سرعت این مشکل برطرف شود. که اگر جلوی ضرر و زیان مرغداری‌ها گرفته و قیمت‌ها هم اصلاح نشود مرغداری‌ها، گله‌های خود را حذف می‌کنند. وی در ادامه افزود، بر اساس پیش بینی از هفته آینده قیمت مرغ تا چند هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.»

بسیاری از کاربران از وضعیت موجود گلایه می‌کنند و عنوان می‌کنند به برکت مدیریت افتضاح دولت بی‌تدبیر مرغ هم از سر سفره‌های مردم پرید و وقتی خود دولت قیمت لبنیات را ۴۰ درصد اضافه می‌کند نباید انتظار داشت قیمت مرغ ثابت بماند. کاربران خشمگین عنوان می‌کنند مسئولین، دولتمردان و وزرا با این پست‌های عریض و طویل‌شان چرا مسئولیت هیچ چیز را در این کشور به عهده نمی‌گیرند و چگونه ممکن است همه چیز را به حال خود رها کرد؟!

برخی از کاربران عنوان می‌کنند ارزش ندارد که برای تهیه چند کیلو مرغ در این اوضاع کرونایی در صف‌های طولانی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایستاد، اما برخی از کاربران معتقدند بهتر است مردم کرونا بگیرند تا از گرسنگی بمیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала