خطیب‌زاده: واشنگتن می‌داند خط قرمز ایران چیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب‌زاده: واشنگتن می‌داند خط قرمز ایران چیست
خطیب‌زاده: واشنگتن می‌داند خط قرمز ایران چیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران به تحرکات نظامی جدید آمریکا در منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران که در کابل حضور دارد، اظهار داشت:  برای ایران، افغانستان همواره یک اولویت بسیار بالا در تنظیم روابط بوده است. از سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بُن همواره بر برقراری امنیت در افغانستان تاکید کرده است و همیشه بر گفت وگوهای بین‌الافغانی تاکید دارد و  از آن حمایت می‌کند.

ابراز حمایت ایران از روند مذاکرات صلح در افغانستان  - اسپوتنیک ایران
ابراز حمایت ایران از روند مذاکرات صلح در افغانستان

خطیب‌زاده بیان داشت: روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت وگوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته و درباره قسمت عمده آن توافق شده است و فقط یکی دو بند نیاز به مذاکرات بیشتر دارد که خبر امضای ‌آن به زودی اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص تحرکات نظامی جدید آمریکا در منطقه تصریح کرد: حضور نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا چیز جدیدی نیست و متاسفانه به‌ خاطر عدم دقت سیاسی برخی از کشورها، آمریکا پایگاه‌های مختلفی در منطقه دارد، اما واشنگتن به درستی می‌داند که خط قرمز ایران چیست.

وی همچنین درباره موضع اخیر مایک پمپئو مبنی بر اینکه آمریکا هر زمان نیاز باشد وارد مذاکرات صلح افغانستان می‌شود، تصریح کرد:  ایالات متحده آمریکا، مخفیانه با طالبان مذاکره داشته، مخفیانه به توافقاتی رسیده‌اند و به دولت افغانستان فشار وارده کرده است و این موارد نشان می‌دهد نمی‌توان آمریکا را در مذاکرات صلح بی‌طرف دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала