بایدن از برنامه های صد روز اول ریاست جمهوری اش گفت

© AFP 2023 / Angela Weissبایدن از برنامه های صد روز اول ریاست جمهوری اش گفت
بایدن از برنامه های صد روز اول ریاست جمهوری اش گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن، که پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده را اعلام کرد، گفت که صد روز نخست در راس کشور به اصلاحات مهاجرت و مبارزه با ویروس کرونا اختصاص خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، در مصاحبه ای با شبکه NBC گفت: من قانون مهاجرتی را به مجلس سنا ارسال خواهم كرد كه در برابر ۱۱ میلیون فرد فاقد اسناد، حق شهروندی را باز می كند.

ایران و روسیه؛ برنامه کاری بایدن در هفته اول  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران و روسیه؛ برنامه کاری بایدن در هفته اول

این سیاستمدار افزود، که قصد دارد برخی از احکام دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، را لغو کند که از نظر وی، به آب و هوا و سلامت انسان آسیب زده است.

بایدن همچنین گفت که او تحقیق درباره ترامپ را آغاز نخواهد کرد و قول داد که روی بازگرداندن اعتماد در جامعه آمریکا تمرکز کند.

در همان زمان، این سیاستمدار خاطرنشان کرد که حکومت وی ​​"دوره سوم" باراک اوباما نخواهد بود، در طی آن بایدن به مدت هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرد.

بایدن تصریح کرد: ما با جهانی کاملاً متفاوت روبرو هستیم. پرزیدنت ترامپ چشم انداز را تغییر داده است، اکنون این اول آمریکا است، یعنی فقط آمریکا.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر برگزار شد اما نتایج نهایی آنها هنوز اعلام نشده است. بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، نامزد دموکرات آرای انتخاباتی کافی را برای پیروزی به دست آورد. برخی از رهبران جهان پیشتر به بایدن به عنوان رئیس دولت تبریک گفته اند.

طی یک روز گذشته، سه ایالت مهم همزمان پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال، میشیگان ۱۶ رای الکترال و نوادا ۶ رای الکترال در پیروزی بایدن را تأیید كرده اند.

ترامپ رقبا را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم می کند.

رودی جولیانی وکیل ترامپ، گفت: بی نظمی در رای گیری سیستمی است. در همان زمان، مالک فعلی کاخ سفید قبلاً دستور انتقال قدرت به بایدن را داده است.

رئیس دولت بعدی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ سوگند یاد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала