حمایت پنتاگون از بایدن در دوره انتقال قدرت

© AFP 2023 / Tech. Sgt. Andy Dunawayپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا بزودی اجرای اقدامات در چارچوب انتقال قدرت را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره از سوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون بزودی اجرای اقدامات در چارچوب انتقال قدرت به دولت جدید ایالات متحده به ریاست جو بایدن را آغاز خواهد کرد.

در وزارت دفاع آمریکا اطلاع دادند که تیم سیاستمداران و کامالا هریس معاون آینده رئیس جمهور روز 23 نوامبر در این رابطه با پنتاگون تماس گرفتند. « بر اساس بیانیه نهایی اداره خدمات عمومی دولت آمریکا، ما فورا اجرای اقدامات در چارچوب انتقال قدرت مطابق با اساسنامه، سیاست پنتاگون و مموراندوم در باره توافق بین کاخ سفید و تیم بایدن و هریس را آغاز می کنیم».

ادامه یافتن استعفای مقامات ارشد در وزارت دفاع آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ادامه یافتن استعفای مقامات ارشد در وزارت دفاع آمریکا

شایان ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز 24 نوامبر (سه شنبه)، در توئیتر نوشت که از امیلی مورفی، مدیر اداره خدمات عمومی درخواست کرده است تا اقدامات لازم در مورد پروتکل های اولیه برای انتقال قدرت به بایدن اجرا شود.

در هفته گذشته، مسئولین ستاد بایدن اعلام کردند که مراسم گرفتن قدرت توسط بایدن بخاطر وضعیت ناشی از پاندمی ویروس کرونا، با مقیاس کوچکتر نسبت به گذشته برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر برگزار شد؛ رسانه ‌های بزرگ امریکا و دموکرات‌ ها پیروزی بایدن را اعلام کرده اند. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی امریکا، شکست خود را در انتخابات نپذیرفته و اعلام کرده است که او پیروز این انتخابات است و خواستار باز شماری آرا در شماری از ایالات شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала