گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف درباره قره باغ، سوریه و برجام

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف درباره قره باغ، سوریه و برجام
گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف درباره قره باغ، سوریه و برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام داشت: وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تماسی تلفنی درباره وضعیت فعلی قره باغ کوهستانی، با در نظر گرفتن تلاش های مسکو برای آتش بس، همچنین اوضاع سوریه و مسائل برجام گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف گفتگوی تلفنی داشت، وزرا در مورد وضعیت فعلی قره باغ کوهستانی، با در نظر گرفتن تلاش های مسکو برای آتش بس، همچنین اوضاع سوریه و مسائل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند.

لاوروف: بیانیه قره باغ غیر قابل جایگزین است - اسپوتنیک ایران
لاوروف: بیانیه سه جانبه قره باغ جایگزینی ندارد

وضعیت فعلی قره باغ با در نظر گرفتن تلاش های طرف روسی برای دستیابی به آتش بس‌کامل در منطقه درگیری و همچنین نیاز به کمک های بشردوستانه به جمعیت غیرنظامی آسیب دیده از جنگ، مورد بحث قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه در تفسیری گفت: تبادل نظر کامل در مورد سایر موضوعات مهم از جمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان انجام شد.

این وزارتخانه اعلام داشت: توجه ویژه به تعامل روسیه و ایران در بسترهای بین المللی در موضوعات دیگر، از جمله موضوعات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاوروف و ظریف بر تعهد مسکو و تهران در بازگشت زودهنگام همه شرکت کنندگان برجام به اجرای کامل کلیه تعهدات خود در این توافق نامه، مصوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کردند.

وزرا زمان های پروژه های فعلی مشارکت چند جانبه روسیه و ایران را هماهنگ کردند و با تأکید بر زمینه های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه بررسی کردند و توافق کردند که گفتگو در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه مشترک را ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала