تأثیر تحریم‌های یکجانبه در مقابله با ‌همه‌گیری کرونا

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین
کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غریب‌آبادی: این بیماری عمیقا بر توانایی کشورها برای مقابله با کرونا اثر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با اشاره به موضوع کرونا، مقابله با این بیماری همه گیر را نیازمند واکنش چندجانبه جامع، هماهنگ، و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند و قادر ساختن آنها برای تدابیر جبران کننده بهتر دانست.

وی در ادامه افزود:« ما نگرانی عمیق خود را درخصوص پیامدهای جدی کرونا بر بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای آسیب پذیر و آنهایی که با چالش های جدی که خارج از کنترل آنها هست، اعلام می داریم و این بیماری عمیقا بر توانایی این کشورها برای مقابله با کرونا و همچنین سرمایه گذاری در اجرای توسعه پایدار اثر می گذارد.

تمدید دوباره معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تمدید دوباره معافیت عراق از تحریم‌ های آمریکا علیه ایران

ما کماکان شاهد استفاده از تحریم های یکجانبه علیه کشورها هستیم که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل، حقوق بشر بین المللی و همچنین اصول چندجانبه گرایی و هنجارهای دیپلماسی و روابط بین الملل می باشد. ما قویا معتقدیم اکنون زمانی حیاتی برای همکاری و ارتباط نه تنها بر اساس مسئولیت مشترک، بلکه همچنین بواسطه اتخاذ اقدام قاطع مشترک به عنوان یک جامعه بین المللی می باشد. مبارزه با این همه گیری یک مبارزه جهانی است.

با توجه به پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت کرونا بر کشورهای در حال توسعه، یونیدو می بایست تلاش های خود را در همکاری با سایر نهادهای سازمان ملل برای تضمین ارائه ظرفیت و فرصت ها و همچنین ادامه دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای کشورهای نیازمند و نیز تولید و توزیع عادلانه واکسن، افزایش دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала