جزییات مذاکرات مکزیک و روسیه برای تهیه واکسن Sputnik V

© Photo / Russian Direct Investment Fundجزییات مذاکرات مکزیک و روسیه برای تهیه واکسن Sputnik V
جزییات مذاکرات مکزیک و روسیه برای تهیه واکسن Sputnik V  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر مکزیک در مسکو جزییات مذاکرات این کشور با روسیه برای تهیه واکسن Sputnik V را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نورما پنسادو مورنو، سفیر مکزیک در روسیه اعلام کرد، انتظار می رود مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن Sputnik V روسی علیه ویروس کرونا در مکزیک انجام شود.

در ماه سپتامبر، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی Landsteiner Scientific توافق نامه ای را برای تامین 32 میلیون دوز واکسن Sputnik V برای مکزیک اعلام کردند.

سفیرمکزیک گفت: " مذاکرات بین صندوق و مقامات مکزیکی در حال انجام است. ما اکنون منتظر هستیم که صندوق اسناد را آماده کند تا آنها بتوانند آن را به نهادهای نظارتی ارائه دهند. اگر همه چیز خوب پیش برود، آنها می توانند تأیید کنند و بخشی از مرحله سوم آزمایش می تواند با شرکت حدود 500 نفر در مکزیک انجام شود. "

در همان زمان مکزیک با دیگر تولیدکنندگان واکسن کرونا ویروس مانند AstraZeneca انگلیس، Pfizer آمریکا و CanSino Biologics چین همکاری می کند. وی افزود که این کشور همچنین از توسعه واکسن ملی خود حمایت می کند.    

در ماه آگوست، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از COVID-19 به نام Sputnik V ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات اپیدمولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya ساخته شده است. در ماه اکتبر، واکسن دیگری به نام EpiVacCorona ثبت شد که در مرکز Vector ساخته شد. یک واکسن از مرکز تحقیقات و توسعه داروهای ایمونوبیولوژیک چوماکوف آکادمی علوم روسیه در حال حاضر در آزمایشات بالینی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала