تشخیص درجه آسیب دیدگی شش بیماران کرونایی با کمک هوش مصنوعی در روسیه

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر تشخیص درجه آسیب دیدگی شش بیماران کرونایی با کمک هوش مصنوعی در روسیه
تشخیص درجه آسیب دیدگی شش بیماران کرونایی با کمک هوش مصنوعی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه ای برای تحقیق روی داروی لانگیداز بین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در پلت فرم هوش مصنوعی Botkin.AI « پتروواکس» و «اینتلوجیک» شروع می شود.

به گزارش اسپوتنیک، پروژه مشترک «پتروواکس» و «اینتلوجیک» برای آزمایش اثربخشی و ایمنی داروی لانگیداز برای اولین بار در روسیه و یکی از اولین پروژه ها در جهان است که در روند آن فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص درجه آسیب دیدگی شش ها و از جمله در بیماران کووید ۱۹ انجام می شود.

مطالعه نظارتی چند مرکزی با هدف ارزیابی کارایی و ایمنی داروی اصلی لانگیداز  در پیشگیری و درمان عوارض جدی بیماری کووید ۱۹، فیبروز ریوی که منجر به نارسایی تنفسی می شود، صورت می گیرد. تحقیقات در ۱۴ مرکز درمانی روسیه و قزاقستان با شرکت ۲۰۰ داوطلب انجام می شود.

 ساختار داروی لانگیداز شامل یک آنزیم هیالورونیداز منحصر به فرد است که می تواند اسید هیالورونیک اضافی را از بین ببرد، از تشکیل بافت فیبری در ریه ها جلوگیری کرده و به بهبود قابل توجهی در وضعیت عمومی بیماران کمک می کند، به ویژه کسانی که مبتلا به ویروس کرونا بوده و دارای نارسایی تنفسی هستند.

واکسن ضد آنفولانزای روسی در بازار ایران - اسپوتنیک ایران
واکسن ضد آنفولانزای روسی در بازار ایران

میخاییل تسیفروف، رئیس شرکت «پتروواکس» در این ارتباط بیان داشت: « در شرایط پاندمی شرکت ما برنامه تحقیقاتی گسترده ی داروها را آغاز کرد که می تواند به پیشگیری و درمان کووید ۱۹ کمک کند و همچنین در بهبود حال بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، موثر است. محصولBotkin.AI میزان آسیب دیدگی شش ها تا ده درجه را اندازه می گیرد که باعث می شود نتایج دقیق تری از معاینه سی تی اسکن دریافت شود و زمینه وسیعی از موارد استفاده دارد و می تواند برای آزمایشات بالینی داروهای ضد ویروس کرونا به کار رود. استفاده از محصول Botkin.AI در تحقیقات این امکان را برای بیمارانی فراهم می کند که این روش درمانی برای آنها تاثیر بیشتری دارد.

یادآوری می کنیم که پیشتر شرکت «پتروواکس» درخواست ثبت سومین واکسن در روسیه برای پیشگیری از بیماری ناشی از ویروس کرونا تحت عنوان « کنویدتسیا» ارسال کرده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала