عربستان: در هر توافق هسته‌ای آتی با ایران باید مشارکت داشته باشیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان: در هر توافق هسته‌ای آتی با ایران باید مشارکت داشته باشیم
عربستان: در هر توافق هسته‌ای آتی با ایران باید مشارکت داشته باشیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت که کشورش باید در هرگونه مذاکره هسته‌ای احتمالی بین دولت آمریكا و ایران مشارکت داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان بی سی" اظهار داشت که کشورش باید بخشی از مذاکرات بالقوه بین دولت آمریكا و ایران در خصوص توافق هسته‌ای جدید باشد.

بحرین: بایدن در خصوص برجام با ما مشورت کنند - اسپوتنیک ایران
بحرین: بایدن در خصوص برجام با ما مشورت کند

وی در این مصاحبه بیان داشت: عربستان سعودی به دنبال مشارکت با دولت ایالات متحده در یک توافق جدید بالقوه که نه تنها فعالیت‌های هسته‌ای ایران که رفتارهای خصمانه این کشور در منطقه را محدود می‌کند، است.

وزیر امور خارجه عربستان با ستایش از رویکرد فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای زمینه سازی جهت توافق جدید با ایران به ذکر مشخصات "برجام ++" پرداخت و آن را شامل برخی شروطهای منطقه‌ای دانست. فیصل بن فرحان گفت که "برجام ++" می‌تواند در پی رفع نگرانی‌ها از جانب ایران  در زمینه ارسال سلاح به شبه نظامیانی چون حوثی‌ها در یمن، یا گروهای مشخصی در عراق، سوریه یا لبنان و حتی فراتر از آن باشد.

وی با حمایت از مذاکره دولت آتی آمریکا با ایران بیان داشت: البته که این مذاکره برنامه موشکی ایران و دیگر برنامه های تسلیحاتی که در اطراف منطقه استفاده می‌شود را نیز شامل شود.

لازم به ذکر است که پیش از این رابرت اوبراین، مشاور امنیت کاخ سفید  در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала