رهبران گروه 20: بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر به تعویق می افتد

© AP Photo / Manish Swarupرهبران گروه 20: بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر به تعویق می افتد
رهبران گروه 20: بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر به تعویق می افتد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبرای گروه جی 20 به علت شیوع بیماری کرونا و اثرات آن از تمدید به تعویق انداختن بازپرداخت بدهی برای فقیرترین کشورها حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه ریاض پس از اجلاس دو روزه کشورهای جی 20 آمده است که  در اجلاس سران مجازی، رهبران کشورهای شرکت کننده در G20 توافق کردند که از توقف پرداخت بدهی توسط فقیرترین کشورهای جهان حمایت کنند.

پوتین: تحقیقات مشترک کشورهای گروه 20 ساخت واکسن کرونا را تسریع بخشد - اسپوتنیک ایران
پوتین: تحقیقات مشترک کشورهای گروه 20 ساخت واکسن کرونا را تسریع می بخشد

این نشست به ریاست عربستان سعودی برگزار شد که امسال به عنوان رئیس گروه G20 فعالیت می کند.

در این سند آمده است: "کشورهای عضو G20 تلاش خواهند کرد تا بدهی فقیرترین کشورها را به منظور حمایت از کشورهای فقیر در غلبه بر تأثیر همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) در زمینه بهداشت عمومی و حوزه اقتصادی-اجتماعی به تعویق بیندازند.".

رهبران این کشورها اعلام نمودند که اقتصاد جهانی در حال بهبود است ، اما این بهبود "نابرابر در معرض خطرهای شدید رکود کشورهای فقیر" است. با این حال این کشورها متعهد شدند که از بهبود اقتصاد جهانی حمایت کنند.

گفتنی است، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از طرح گروه G20 برای تعلیق پرداخت بدهی های جهانی خود بهره مند شده اند. این خبر روز یکشنبه پس از پایان نشست G20 توسط محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی اعلام شد.

در آوریل ، گروه G20 به فقیرترین کشورهای جهان اجازه تعلیق پرداخت بدهی های خارجی را تا پایان سال جاری داد. حداقل 46 کشور کم درآمد در حال حاضر از این طرح استفاده می کنند. کووید 19 اقتصاد بسیاری از کشورها را به پایین ترین سطح خود رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала