دقت و قدرت: نشنال اینترست سامانه موشکی تورنادو- اس روسی را خطرناک نامید

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationدقت و قدرت: نشنال اینترست سامانه موشکی تورنادو- اس روسی را خطرناک نامید
دقت و قدرت: نشنال اینترست سامانه موشکی تورنادو- اس روسی را خطرناک نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی تورنادو-اس قرار است تا سال 2027 جایگزین سامانه های "اسمرچ" و "اوراگان" شود.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای در نشریه نشنال اینترست در توصیف سامانه پرتاب چندگانه موشکی تورنادو-اس روسی نوشته شد این یک وسیله جنگی واقعاً خطرناک است.

در این مقاله آخرین اطلاعات منتشر شده توسط سرلشکر میخائیل ماتویفسکی، رئیس نیروهای موشکی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه تجزیه و تحلیل شد.

رهگیری موشک جدید روسیه، توقف گلوله با دست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
رهگیری موشک جدید روسیه، توقف گلوله با دست

خاطر نشان می شود که تا سال 2027 سامانه موشکی "تورنادو-اس" به طور کامل جایگزین سامانه های قدیمی "اسمرچ" و "اوراگان" در ارتش روسیه می شود. سامانه "گراد" نیز با سامانه مدرن "تورنادو-جی" جایگزین می شود.

سامانه پرتاب چندگانه موشکی تورنادو-اس شامل یک خودروی رزمی مدرن مجهز به سیستم هدایت و کنترل خودکار آتش و موشک های هدایت شونده جدید با کالیبر 300 میلی متر با حداکثر برد پرواز تا 120 کیلومتر (در آینده تا 200 کیلومتر افزایش می یابد).

سامانه پرتاب موشکی تورنادو-جی نیز در واقع سامانه گراد مدرنیزه شده است. این سامانه همچنین مجهز به سیستم هدایت و کنترل خودکار آتش و موشک های بدون هدایت 122 میلی متری هستند. حداکثر برد شلیک حدود 40 کیلومتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала