خطیب زاده: برای ما مهم نیست چه کسی در کاخ سفید است

© Sputnik / Shiva Abshenasسعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت: تا دولتی در آمریکا مستقر نشود نمی توانیم درباره بازگشت ایالات متحده به برجام اظهار نظر کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی اظهار نظر نمود.

خطیب زاده درباره بازگشت آمریکا به برجام بعد از ورود بایدن به کاخ سفید و شروط ایران گفت: تا دولتی در آمریکا مستقر نشود نمی‌توانیم درباره آن اظهارنظر کنیم. آنچه برای ما مهم است رفتار آمریکاست، نه اظهاراتشان. با دقت و هوشیاری تمام تحولات و گفته‌ها را پیگیری می‌کنیم و آقای ظریف نیز در مصاحبه اخیر مواضع ایران را بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه در دنیا و آمریکا جزء آن معدود افرادی که روان پریشانه همچنان جنگ علیه ملت ایران را در حوزه‌های اقتصادی و ضد حقوق بشری پیگیری می‌کنند، متوجه شدند این سیاست فشار حداکثری یک شکست حداکثری برای آمریکا انجامیده است. هر کس در کاخ سفید باشد راهی ندارد، جز اینکه به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و مواضع ما به صورت روشن در این زمینه بیان شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
ایران: اخلال گران در حضور مستشاری ایران در سوریه پاسخ کوبنده می گیرند

 

خطیب زاده افزود: گمانه زنی‌های رسانه‌ای بعضی در ایام فقدان خبر تبدیل به خبرسازی شده است. ایران درباره امنیت ملی خود با هیچ کس اهل مصالحه نبوده است. برای ما مهم نیست چه کسی در کاخ سفید است، برای ما منافع ملی و امنیت ملی مهم است و هر جا مورد تعرض قرار بگیرد در هر نقطه و زمانی پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد.

وی در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا گفت: آینده روابط ایران و آمریکا آینده ساده‌ای نیست چون آمریکا در ۴۰ سال گذشته جنایات مکرری بر ضد ملت ایران مرتکب شده و لیست جنایات آمریکا در طول جنگ تحمیلی و کمک به رژیم صدام در شیمیایی کردن فرزندان این ملت و تحریم‌ها و شهادت سردار سلیمانی و ... موجود است و این لیست نه کوچک و نه فراموش می‌شود. رژیم فعلی آمریکا سیاست های شکست خورده خودش را بهتر از هر کسی می‌داند نمی‌تواند ادامه دهد. 

این دیپلمات تاکید کرد: ایران هیچ وقت این لیست را فراموش نمی‌کند و مطالبات ما از آمریکا سر جای خودش است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала