کاهش بودجه نیروی هوایی آمریکا

اشتراک
کمیته اعتبارات سنای آمریکا بودجه جنگنده های سال آینده را 70 میلیون دلار کاهش داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « Breaking Defense »، در آمریکا نسل ششم جنگنده ها یک تهدید اعلام شد و کمیته اعتبارات سنای آمریکا بودجه نظامی سال آینده برای برنامه نسل آینده جنگنده ها (NGAD) را 70 میلیون دلار کاهش داد.

به نوشته نشریه نامبرده، این برنامه تهدیدی برای جنگنده «اف-35» Lightning II است. در این مقاله تأکید شده است که پنتاگون بطور کامل توضیح مربوط به خرید در چارچوب برنامه نسل آینده جنگنده ها را دریافت نکرده و توضیح نداد چرا همانا در زمان کنونی به جنگنده های نسل آینده نیاز هست.

راهکاری برای شناسایی جنگنده اف-35 - اسپوتنیک ایران
راهکاری برای شناسایی جنگنده اف-35

این درحالی است که وزارتخانه به خرید جنگنده های نسل چهارم و پنجم ادامه می دهد. برخی از شخصیت‌ها نگرانی خود را در این رابطه ابراز کردند که برنامه نسل آتی جنگنده ها ممکن است مانع از خرید جنگنده های «اف -35» بدون بهبود امکانات آن در آینده نزدیک و در دورنمای دیرتر توسط نیروی هوایی بشود.

شایان ذکر است که مدتی قبل، نیروی هوایی آمریکا خواهان تخصیص 1 میلیارد دلار در سال 2021 مالی برای ادامه اجرای برنامه جنگنده های نسل آتی شده بود – مجموعه ای از فناوری های هوایی بدون سرنشین و یا سرنشین‌دار برای برتری در هوا که می تواند شامل جنگنده های نسل ششم نیز باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала