آغاز محدودیت‌های کرونایی جدید در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آغاز محدودیت‌های کرونایی جدید در ایران
آغاز محدودیت‌های کرونایی جدید در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از آغاز طرح جامع محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز طرح جامع مقابله با کرونا از روز اول آذرماه گفت: " این طرح از امروز در شهرهایی که وضعیت قرمز، نارنجی و زرد دارند، اجرایی و عملیاتی خواهد شد."

کرونا در ایران؛ فوت ۴۳۱ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۴۳۱ بیمار در شبانه روز گذشته

روحانی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در زمان‌آغاز شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: " در واقع در آغاز شیوع کرونا که مربوط به اسفند سال قبل و فروردین امسال بود که ما یک دوره‌ بسیار سخت داشتیم. مقرراتی وضع شده بود که مردم همکاری خوبی کردند و وقتی ما وارد اردیبهشت شدیم، فشار کرونایی کاملا کم شد."

وی همچنین یادآور شد: " از اوایل اردیبهشت که فشار کم شده بود تا امروز حدود 6 ماه از آن زمان می‌گذرد، در این مدت متاسفانه در برخی استان‌ها با موج دوم و اخیرا هم با موج سوم کرونا مواجه شدیم که تصمیم بر تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم."

حسن روحانی افزود: "هدف اصلی این است که انتقال ویروس را کنترل کنیم و انتقال ویروس به کمترین حد ممکن برسد. افراد مبتلا را سریعتر شناسایی و درمان کنیم و افرادی که باید قرنطینه شوند،  بدون نیاز به بستری شدن به خوبی مراقبت شوند. تجمع و تردد را کاهش دهیم.  "

وی در مورد تصمیم به تعطیلی برخی اماکن برای کاهش تجمع و تردد، گفت: "  قبلا می گفتیم همه پروتکل‌ها را مراعات کنند به خاطر این که خودتان و اقوامتان سالم بمانید و فشار از دوش کادر درمانی کاهش پیدا کند، اما الان علاوه بر اینها ما تمام اصول را مراعات می‌کنیم برای این که فشار اقتصادی بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هرچه سریعتر کم شود. اگر همه دستورالعمل‌ها را مراعات کنند، ممکن است این تعطیلی‌ها به 10 روز برسد اما اگر مراعات نکنیم ممکن است این دو هفته به نقطه مطلوب نرسد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала