رئیس جمهور روحانی: تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا آخر سال ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون نفر پرداخت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، رئیس جمهور روحانی اعلام کرد که از اوایل اردیبهشت که فشار کم شده بود بر مردم تا الان با موج دوم و سوم کرونا مواجه شدیم که تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

رئیس جمهور اظهار داشت:«موضوع ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در جلسه امروز مطرح شد. قرار شد به نزدیک ۳۰ میلیون نفر برای ۴ ماه صد هزار تومان بلاعوض بدهیم و برای ۱۰ میلیون خانوار یک وام یک میلیون تومانی شبیه وامی که در ابتدای سال پرداخت شود مصوب شده است که ۳۰ ماهه باز پرداخت می کنند.

کمبود سواد سلامت روان در ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کمبود سواد سلامت روان در ایران

اگر طرح جامع را با الزاماتی که ذکر شد دست به دست هم با دقت اجرایی کنیم نیاز به یک ساعت تعطیلی هم وجود نخواهد داشت و بی‌تردید با رعایت دستورالعمل‌ها و الزامات می‌توان هم تعطیلات را کوتاه کرد و هم شیوع بیماری را کاهش داد.

باید انتقال ویروس به کمترین حد ممکن برسد. افراد مبتلا را سریعتر شناسایی و درمان کنیم و افرادی که باید قرنطینه شوند، بدون نیاز به بستری شدن به خوبی مراقبت شوند. تجمع و تردد را کاهش دهیم. این تعطیلات را که انجام می دهیم، برای این است که فشار بر کادر درمان و بر اقتصاد کشور کاهش یابد.

بحث سر تعطیلی نیست که مغازه ای بسته بشود، بحث سر این بود که مردم مراعات بکنند، در فاصله های اجتماعیی  مراعات بکنند، در دورهمی ها مراعات کنند و جمع نشوند.

اگر قبلا به مردم گفته می‌شد که با مراعات پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و اقوام خود را حفظ کنند و فشار از روی کادر درمانی کاسته شود امروز در کنار آن توصیه‌ها همه باید اصول بهداشتی را به دقت مراعات کنند تا فشار اقتصادی در کسب و کارهای مردم هر چه سریع‌تر کم شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала