پارلمان آلمان از پروژه "نورد استریم 2" حمایت نکرد

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagچرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتکار حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) برای حمایت از احداث خط لوله گاز"نورد استریم 2"، در پارلمان آلمان تصویب نشد.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان آلمان با اکثریت آرا - 556 رای مخالف در برابر 83 نفر موافق از بیانیه ای تحت عنوان "تضمین امنیت انرژی - پشتیبانی از نورد استریم 2" خودداری کردند. نتایج بحث در وب سایت بوندستاگ منتشر شده است.

در بیانیه پیشنهادی خاطرنشان می شود که این خط لوله امنیت انرژی آلمان و اروپا در محموع را افزایش داده و منافع مشترک را تأمین می کند زیرا باعث ایجاد تنوع در عرضه گاز به منطقه می شود. از نمایندگان پارلمان  خواسته می شد دولت فدرال را به اتمام هر چه زودتر پروژه مربوطه ترغیب کنند.

آمریکا شرکت های فعال در پروژه نورد استریم ۲ را تهدید به تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرکت های فعال در پروژه نورد استریم ۲ را تهدید به تحریم کرد

در طول بحث ، اکثر احزاب آلمان ، به جز سبزها ، به طور کلی از موضع بیان شده در بیانیه حمایت کردند اما در عین حال اظهار داشتند که بیانیه پیشنهادی جدید به هیچ وجه به ساخت خط لوله گاز"نورد استریم 2"  کمک نخواهد کرد و  بنابراین تصویب ان هیچ فایده ای ندارد.

پیش از این ، روزنامه دی ولت گفته بود که آلمان تا همین اواخر سعی در یافتن راه مصالحه با ایالات متحده داشته و قصد دارد پایانه هایی برای دریافت گاز طبیعی مایع (LNG) از آمریکا ایجاد کند. با این حال ، اخیراً ، این روند متوقف شده است ، علاوه بر این ، به نظر می رسد جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده قصد دارد فشار بر پروژه "نورد استریم 2" راافزایش داده و در نهایت آن را از بین ببرد.

روسیه قصد داشت ساخت خط لوله گاز "نورد استریم 2" را در اواخر سال 2020 یا اوایل سال 2021 به پایان برساند اما  پس از گذشت تقریباً یک سال از اعمال تحریم ها ، عملیات ساخت بخش دریایی این خط لوله هنوز از سر گرفته نشده است.

قرار است این خط لوله گاز از روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان پیوند داده و طول آن  1234 کیلومتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала