توصیه سازمان بهداشت جهانی: از"رمدسیویر" برای درمان کرونا استفاده نشود

© AP Photo / Raphael Satterتوصیه سازمان بهداشت جهانی: از"رمدسیویر" برای درمان کرونا استفاده نشود
توصیه سازمان بهداشت جهانی: ازرمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی با استناد به نتیجه گیری های یک گروه بین المللی متخصصان توصیه کرد ، از داروی رایج ضد ویروس «رمدسیویر» برای درمان کووید 19 استفاده نشود.

به گزارش اسپوتنیک، این سازمان بین المللی خاطرنشان كرد: «رمدسیویر» برای بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در بیمارستان ها در نظر گرفته نشده است و فرق نمی کند که شدت بیماری در آنها در چه سطحی باشد.

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر هیچ شاهدی حاکی از آن وجود ندارد که این دارو باعث افزایش احتمال درمان بیماران  یا کاهش نیاز آنها  به تنفس مصنوعی شده باشد. در جهان ، از «رمدسیویر» به عنوان یک داروی بالقوه موثر برای ویروس کرونا استفاده می شود ، اما نقش آن در درمان بالینی مبهم باقی مانده است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی ، هنگام تدوین  توصیه های خود ، نتایج چهار آزمایش بین المللی را که شرکت بیش از هفت هزار بیمار  را ، در نظر گرفتند. مشخص شد که این دارو از نظرکاهش میزان  مرگ و میر یا سایر نتایج مثبت مهم برای بیماران تأثیر قابل توجهی ندارد.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویرو

وضعیت کرونا در 24 ساعت گذشته در ایران؛ 13260 مورد جدید و فوت 479 بیمار - اسپوتنیک ایران
وضعیت کرونا در 24 ساعت گذشته در ایران؛ 13260 مورد جدید و فوت 479 بیمار
س جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала