استعفای وزیر دفاع ارمنستان

© Sputnik / Asatur Yesayantsاستعفای وزیر دفاع ارمنستان
استعفای وزیر دفاع ارمنستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "آراووت" ("صبح") چاپ ارمنستان با استناد به منابع خود اطلاع داد ، دیوید تونویان وزیر دفاع این کشور استعفا داده است.

به گزارش اسپوتنیک،  در خبر منتشره آمده است: "طبق اطلاعات موجود در" آراووت "، دیوید تونویان وزیر دفاع استعفا داده است. براساس اطلاعات ما ، واگرشاک هاروتیان،  مشاور ارشد نخست وزیر، که در سالهای 2000-1999 وزیر دفاع ارمنستان بود ، جایگزین وی در این سمت خواهد شد".

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز 20 نوامبراعلام کرد یگان های ارتش این کشور وارد منطقه آغدام شدند که تا به حال تحت تصرف ارمنی ها قرار داشت.

مفسس هاکوبیان رئیس سابق سرویس کنترل نظامی وزارت دفاع ارمنستان - اسپوتنیک ایران
ارمنستان در باره استفاده از اسکندر در درگیری قره باغ خبر داد

بامداد 10 نوامبر ، روسیه ، آذربایجان و ارمنستان توافق نامه آتش بس در قره باغ را امضا کردند. بر اساس آن ، سربازان آذربایجانی و ارمنی درگیری ها را متوقف کرده ، در مواضع خود باقی مانده و زندانیان را تبادل می کنند. ارمنستان همچنین باید مناطق کلباجار ، لاچین و آغدام را به باکو بازگردد.

نیروهای پاسدار صلح روسیه در منطقه درگیری قره باغ مستقرشده اند . گروه نیروهای پاسدار صلح روسیه که یگان های تیپ موتوریزه شماره  15 منطقه نظامی مرکزی اساس آنرا تشکیل می دهد ، شامل 1960 نفر پرسنل نظامی ، 90 نفربر زرهی  ، 380 دستگاه خودرو و تجهیزات ویژه است.

در باکو ، این توافق نامه تسلیم ایروان تلقی شد. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این سند بیشترین سود را برای جمهوری وی دارد،  خاطر نشان کرد: اکنون مرحله نظامی به پایان رسیده است و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

به نوبه خود نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان  خاطرنشان کرد که تصمیم گیری درباره صلح برای  او دشوار بود  اما به او امکان داد آنچه را که از قره باغ برای ارامنه باقی مانده بود، حفظ کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала