کارشناس روس: بایدن ممکن است با شروع مجدد توافق هسته ای با ایران موافقت کند

© REUTERS / Brian Snyderکارشناس روس: بایدن ممکن است با شروع مجدد توافق هسته ای با ایران موافقت کند
کارشناس روس: بایدن ممکن است با شروع مجدد توافق هسته ای با ایران موافقت کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس روس: جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگر رسماً برنده انتخابات شناخته شود، مواضع واشنگتن در مورد توافق هسته ای با ایران را اصلاح خواهد كرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان تیموفیف، مدیر برنامه های شورای امور بین الملل روسیه، کارشناس سیاست آمریكا، گفت: "این احتمال وجود دارد كه دولت بایدن موضوع شروع مجدد توافق هسته ای را مطرح كند. بازگشت به وضعیت 2015 به سختی امکان پذیر است، اگرچه برجام 2231 همچنان پابرجاست. بایدن ممکن است برخی از تحریم های آمریکا را کاهش دهد."

سفیر سابق ایران: تردید ندارم تحریم ها در دوره بایدن حذف نخواهند شد - اسپوتنیک ایران
سفیر سابق ایران: تردید ندارم تحریم ها در دوره بایدن حذف نخواهند شد

به نظر وی، آمریکایی ها می توانند مذاکرات با ایران را از سر بگیرند ، اما "در هر صورت، وضعیت به سال 2015 باز نخواهد گشت." کنگره از هرگونه تلاش برای بازگشت به دوره اوباما جلوگیری خواهد کرد. این تحلیلگر خاطرنشان می کند: "حتی چنین حالتی برای ایران بهتر از وضعیت تحت ترامپ خواهد بود - حتی تغییرات اندک در تحریم ها برای اقتصاد ایران مهم است."

در عین حال تیموفیف معتقد است که یکی از اولویت های مهم بایدن در قبال ایران جلوگیری از عرضه تسلیحات متعارف به ایران است.

در اکتبر سال 2020، تحریم پنج ساله شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در زمینه خرید و فروش تسلیحات متعارف به پایان رسید. عدم تحریم به ایران امکان دسترسی به سلاح های مدرن را می دهد، به عنوان مثال ایران قادر است تا تسلیحات متعارف را از روسیه و چین خریداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала