پیشنهاد صدور "گذرنامه طلایی" برای خارجی ها در روسیه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپیشنهاد صدور "گذرنامه طلایی" برای خارجی ها در روسیه
پیشنهاد صدور گذرنامه طلایی برای خارجی ها در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیشنهاد کرده است برای شهروندان خارجی سند مشابه به اصطلاح "گذرنامه طلایی" صادر شده که به معنای واگذاری جواز اقامت به آنها در ازای سرمایه گذاری بیش از 10 میلیون روبل (حدود 125 هزار دلار) خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک ، خارجی ها برای دریافت اجازه اقامت در روسیه باید چندین شرط را داشته باشند. از جمله آنها باید صاحب یک شرکت روسی بوده و حداقل 15 میلیون روبل در این شرکت سرمایه گذاری کرده باشند . همچنین می توان صاحب یک شرکت خارجی بود اما در این صورت باید حداقل  50 میلیون روبل در ان سرمایه گذاری شود و این شرکت باید حداقل به مدت سه سالدر روسیه  کار کرده باشد.

صدور اجازه اقامت در روسیه در صورت خرید خانه  - اسپوتنیک ایران
صدور اجازه اقامت در روسیه در صورت خرید ملک

علاوه بر این ، خارجی ها برای دریافت جواز اقامت می توانند بدون خرید سهام  15 میلیون روبل در شرکت های روسی سرمایه گذاری کنند. اما چنین شرکتی باید حداقل برای مدت سه سال وجود داشته باشد ، حداقل شش میلیون روبل مالیات بپردازد و حداقل 25 نفر را استخدام کند. همچنین ، یک خارجی می تواند با سرمایه گذاری 10 میلیون روبل در تجارت و به کارگیری ده روس ، به عنوان یک کارآفرین انفرادی ثبت نام کند. شرط دیگر مطرح شده در این لایحه چنین است: یک شهروند خارجی باید طی مدت سه سال دارای اوراق قرضه یا املاک و مستغلات دولت روسیه به ارزش 30 میلیون روبل باشد.

میخائیل بابیچ همانطور که معاون اول وزیر توسعه اقتصادی توضیح داد ، تصویب این طرح بدون ایجاد "پیش شرط های کاذب برای مهاجرت" باعث تشویق خارجیانی می شود که علاقه مند به سرمایه گذاری در اقتصاد روسیه هستند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала