مخالفت دبیرکل سازمان ملل با تروریستی خواندن حوثی ها

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت دبیرکل سازمان ملل با تروریستی خواندن حوثی ها
مخالفت دبیرکل سازمان ملل با تروریستی خواندن حوثی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای تروریستی خواندن حوثی ها نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای تروریستی خواندن حوثی ها نیست.

رسانه ها: دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعلام حوثی ها به عنوان تروریست است - اسپوتنیک ایران
رسانه ها: دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعلام حوثی ها به عنوان تروریست است

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این سوال درباره عواقب قراردادن حوثی ها در فهرست سازمانهای تروریستی گفت: در این وضعیت بسیار شکننده در مورد قحطی در یمن و در زمانی که امید زیادی به مذاکره داریم، معتقدیم که اقدامات ابتکاری یک جانبه دیگر مثبت نخواهد بود.

به گفته وی، اکنون یک وضعیت متناقض در یمن در حال ایجاد شدن است. از یک طرف ما تلاش های بسیاری انجام می دهیم و امیدواریم که بتوانیم طرفین را برای دیدار با یکدیگر، حتی به صورت فیزیکی در طول جلسه، متقاعد کنیم و امیدواریم با طیف وسیعی از اقدامات اقتصادی و اعتماد سازی بیانیه مشترک آتش بس را در یمن تصویب کنیم.

گوترش خاطرنشان کرد که سازمان ملل با انصارالله، دولت عبد ربه منصور هادی، عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه تماس های فشرده ای برقرار می کند تا این امر را به واقعیت تبدیل کند.

پیش از این فارن پالیسی، منابع مختلف دیپلماتیک اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده درصدد است تا پیش از کناره گیری از قدرت و خروج از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) را در فهرست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد. این اقدام دولت ترامپ باعث تشدید بیم و نگرانیها از بروز اختلال در روند کمک رسانی بین المللی و همچنین برهم خوردن فعالیت‌های سازمان ملل برای برقراری صلح میان این جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала