ژنرال مک ‌کنزی: هدف ایران خروج آمریکا از عراق است

© AP Photo / Alex Brandonژنرال مک ‌کنزی: هدف ایران خروج آمریکا از عراق است
ژنرال مک ‌کنزی: هدف ایران خروج آمریکا از عراق است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ستاد نیروهای سنتکام اعلام داشت: ایران به ‌دنبال بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق است و دولت عراق خواستار ادامه همکاری با آمریکا و ائتلاف بین ‌المللی برای مقابله با داعش است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال کنت فرانک مک ‌کنزی فرمانده نیروهای سنتکام، روز پنج ‌شنبه در نشست مجازی سیاست‌ گذاران عربی-‌آمریکایی ادعا کرد: دولت عراق علی ‌رغم تلاش ‌های ایران برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی از عراق خواستار ادامه همکاری نظامی با آمریکا و ائتلاف ضد داعش است.

شدت گرفتن احتمال حمله آمریکا بر علیه ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شدت گرفتن احتمال حمله آمریکا علیه ایران

این ژنرال آمریکایی در خصوص اقدامات ایران علیه آمریکا در منطقه گفت: شاید بتوان گفت که مهم‌ ترین هدف ایران این است که ایالات متحده را از عراق بیرون کند اما دولت عراق نشان داده است که با توجه به تهدید داعش، می‌ خواهد شراکت خود با ایالات متحده و نیروهای ائتلاف را حفظ کند.

وی در ادامه با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ ثباتی در منطقه، گفت: حضور ما در منطقه یک پیام واضح و یک سیگنال مشخص را درباره توانمندی‌ های ما و مهم ‌تر از آن درباره اراده ما برای دفاع از شرکایمان و منافع ملی ایالات متحده ارسال می‌ کند.

مک‌ کنزی همچنین ادعا کرد، که آمریکا به ‌دنبال دامن زدن به تنش‌ با ایران نیست و در صحبت‌ های امروز خود نیز بار دیگر تأکید کرد که سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران شامل مؤلفه ‌های نظامی نیست و فقط ابعاد سیاسی و اقتصادی را در بر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала