افزایش شدید ثروت ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی و دلیل آن

© AP Photo / Patrick Pleulافزایش شدید ثروت ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی و دلیل آن
افزایش شدید ثروت ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی و دلیل آن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ثروت ایلان ماسک ، رئیس شرکت تسلا و میلیاردر مشهور آمریکایی طی فقط یک روز به میزان 7.6 میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ ، به این ترتیب ایلان ماسک وارد جمع سه میلیاردر  دارای بیشترین ثروت در جهان شده است .

حالا ماسک با ثروت 110 میلیارد دلار مقام سوم را در رتبه بندی میلیاردهای دنیا دارد . حالا  این کارآفرین از لحاظ میزان ثروت از مارک زاکربرگ، رئیس فیس بوک (سرمایه وی 104 میلیارد دلار است) پیشی گرفته است.. مقام های اول و دوم را به ترتیب جف بزوس،  مدیر عامل فروشگاه اینترنتی  آمازون (185 میلیارد دلار ) و بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت (129 میلیارد دلار ) به خود اختصاص داده اند.

نزاع قرن: ایلان ماسک بیل گیتس را احمق نامید - اسپوتنیک ایران
نزاع قرن: ایلان ماسک بیل گیتس را احمق نامید

ماسک در رابطه با رشد ارزش سهام تسلا که در معاملات 17 نوامبر با جهش بیش از 9 درصدی به هر برگ 444.47 دلار رسید ، توانست وارد جمع سه ثروتمند اول دنیا شود. نرخ سهام این غول خودروسازی  پس از خبر ورود آن به شاخص S&P 500 - لیستی از 505 شرکت منتخب که در معاملات بورس های سهام آمریکا حضور دارند - افزایش یافت.

کارشناسان معتقدند که ارزش سهام شرکت  خودروسازی تسلا  به شدت افزایش خواهد یافت  ، زیرا قادر به جذب پول از بنیادهای بزرگ جدید سرمایه گذاری خواهد بود. علاوه بر این ، وضعیت جدید به شرکت ایلان ماسک امکان گسترش جهانی به منظور افزایش فروش خود را می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала