ویدئو کنفرانس مسکو-تهران: خبرگزاری اسپوتنیک و ایرنا: "سیاست آمریکا درباره ایران و روسیه +ویدئو"

© Sputnik / Maksim Blinov ویدئو کنفرانس مسکو-تهران: خبرگزاری اسپوتنیک و ایرنا: "سیاست آمریکا درباره با ایران و روسیه +ویدئو"
 ویدئو کنفرانس مسکو-تهران: خبرگزاری اسپوتنیک و ایرنا: سیاست آمریکا درباره با ایران و روسیه +ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز کنفرانس آنلاین بین دو اژانس خبری اسپوتنیک و ایرنا با موضوع "سیاست آمریکا در قبال ایران و روسیه" برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، امروز کنفرانس آنلاین بین دو اژانس خبری اسپوتنیک و ایرنا با موضوع "سیاست آمریکا در قبال ایران و روسیه" برگزار می شود.

این کنفرانس با حضور ایوان زاخاروف ، معاون بخش زبان های خارجی خبرگزاری اسپوتنیک با آقای محمد موسی کاظمی ، سردبیر تحلیلگر خبر ، خبرگزاری ایرنا (محمد موسی کاظمی - دبیر گروه تحلیل و تفسیر خبر) و سهراب علمداری ، روزنامه نگار بخش اروپا ، آمریکا در خبرگزاری ایرنا برگزار می گردد.

این دومین کنفرانس از این نوع است که طی آن سخنرانانی از آژانس های خبری اسپوتنیک و ایرنا تجربه خود را در پوشش موضوعی خاص با یکدیگر تبادل می کنند.

موضوعات اصلی گفتگوی این کنفرانس:۱-تحریم ها و لیست های تحریمی

۲- اتهام زنی به هکرهای روسی و ایرانی به خاطر مداخله در سیاست داخلی آمریکا

۳-ایران هراسی و روس هراسی به عنوان پدیده ای که توسط ایده پردازان آمریکایی تهیه و توسعه یافته و به طور فعال از طریق رسانه ها به مخاطبان گسترده شان تحمیل می شود

۴-نفوذ و تاثیر رئیس جمهور آمریکا بر سیاست اطلاعاتی در ارتباط با روسیه و ایران

نفوذ و تاثیر رئیس جمهور آمریکا بر سیاست اطلاعاتی در ارتباط با روسیه و ایران

محمد موسی کاظمی، سردبیر تحلیلگر خبر در خبرگزاری ایرنا  درباره تشابه تحریم ها میان ایران و امریکا را قانون علیه کشورهای به اصطلاح دشمن آمریکا می توان دانست که علیه ایران روسیه و کره شمالی وضع شده است. در روسیه این تحریم ها بیشتر جنبه حقوق بشری و رقابت های تسلیحاتی داشت و مسئله اوکراین نیز به ان اضافه شد. بر اساس شواهد اقای ترامپ متمایل به پوتین بود. اما به علت موضوع دخالت روسیه در انتخابات ایران ترامپ نتوانست جلوی تنش میان روسیه را بگیرد.

اما تفاوت تحریم های آمریکا علیه ایران در اشتیاق وی به تحریم علیه ایران بود، حتی در زمان تبلیغات انتخاباتی خود نیز درباره تحریم برجام گفت.

اما ترامپ به دلایل منافع اقتصادی و همکاری با روسیه و اتحادیه اروپا و آمریکا، همکاری با شرکت های بزرگ نفتی در روسیه، تحریم های شدیدی را اعلام نکرده است. اما با این حال روبل روسیه در سال 2014 که هر دلار معادل 32 روبل بود به افت 250 درصدی تا 80 روبل پیش رفت. اما ایران به دلیل تحریم ها تا 7 برابر شاهد افت ریال بود.

از سوی دیگر اقای زاخاروف معاون بخش زبان های خارجی خبرگزاری اسپوتنیک در باره تحریم ها علیه ایران و روسیه، این موضوع را سیاست دراز مدت امریکا دانست.

ایوان زاخاروف، معاون بخش زبان های خارجی خبرگزاری اسپوتنیک  در گفتگوبا همکاران روس خود اعلام نمود که روسیه هراسی از دیرباز توسط امریکا شروع شده است.

موضوع «دخالت روسیه» در انتخابات آمریکا که طی 4 سال اخیر در رسانه ها منتشر شده است در خط پایانی مسابقه انتخاباتی 2020 به یک ایده واقعی «فیکس» مبدل شده است. ماشین تبلیغاتی حزب دمکرات با استفاده از هر نوع وسیله ای این موضوع را به خورد آمریکایی ها می دهد که «ترامپ «مأمور کرملین» است.

در ادامه این کنفرانس، آقای علمداري کارشناس گروه اخبار اروپا و آمریکا در خبرگزاری ایرنا نیز درباره سیاست خارجی تقابلی امریکا در برابر ایران و روسیه اعلام نمود که دارای تفاوت ها و شباهت هایی است. این سیاست مبتی بر دو مسئله مهار و محدود سازی این دو کشور است. به دلیل ساختار متفاوت دو کشور این سیاست های امریکا متفاوت است. به عنوان مثال سیاست امریکا در روسیه مبتنی بر محدود سازی راهبردی روس ها هستند، در حوزه حقوق بشری و نظامی و بحث های سایبری به دنبال یافتن متهم کردن ایران و روسیه است. سیاست امریکا در برابر ایران تحریمهای هوشمند و جامع است، اما در قبال روسیه امریکا تحریم های دوره ای و هوشمند دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала