ظریف: انتقال قدرت به بایدن بدون "سردرد" پیش نخواهد رفت

© Photo / MFA Russia Press service /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и Д. Зарифа
Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и Д. Зарифа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: هنگامی که دونالد ترامپ به قدرت رسید، انتقال قدرت بدون درد سر انجام شد؛ بدیهی است که این اتفاق امسال نخواهد افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: انتقال قدرت در ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری بدون دردسر پیش نخواهد رفت.

دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک ایران
دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد ترامپ را رد کرد

۷۰ روز به علاوه فاصله بین انتخابات و مراسم تحلیف به طور کلی یک دوره انتقالی تلقی می شود تا رئیس جمهور منتخب با تیم گسترده انتقالی خود، که گفته می شود آقای جو بایدن ۵۰۰ نفر دارد، که این افراد می توانند امور را به عهده بگیرند تا ۲۰ ژانویه هنگامی که انتقال قدرت انجام می شود، انتقال قدرت بدون درد سر صورت پذیرد.

ظریف در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: هنگامی که او به قدرت رسید، انتقال قدرت بدون درد سر انجام شد. بدیهی است که این اتفاق امسال نخواهد افتاد.

وی تأكید كرد كه نخبگان سیاسی آمریكا دو هفته از تاریخ انتخابات را از دست داده اند و برای ۷۰ روز این بسیار زیاد است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر برگزار شد. بر اساس داده های موجود، رسانه های برجسته آمریکایی پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها را اعلام کردند.

پیش از این بسیاری از رهبران جهان پیروزی وی را تبریک گفته اند.

در همان زمان، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده گفت که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است، او قصد دارد در دادگاه از پیروزی خود دفاع کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала