سپاسگزاری نتانياهو از ترامپ

© AFP 2023 / Gali Tibbonسپاسگزاری نتانياهو از ترامپ
سپاسگزاری نتانياهو از ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو از وزیر امور خارجه آمریکا خواست تا از ترامپ برای حمایت از اسرائیل قدردانی کند.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه از وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو خواست تا پیامی را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده منتقل کند و قدردانی رهبری و مردم اسرائیل را برای همه آنچه که او در طول دوره ریاست جمهوری خود برای اسرائیل انجام داده است و همچنین برای رهبری وی در دستیابی به صلح با امارات متحده عربی و بحرین.  نخست وزیر اسرائیل بیانیه مربوطه را طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در اورشلیم و قبل از دیدار سه جانبه با رئیس دیپلماسی ایالات متحده و بحرین عبداللطیف بن راشد الزایانی بیان کرد.

تاثیر عادی سازی روابط  اعراب و اسرائیل بر اوضاع در اطراف ایران  از دیدگاه ترامپ - اسپوتنیک ایران
تاثیر عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل بر اوضاع در اطراف ایران از دیدگاه ترامپ

پمپئو به نوبه خود پاسخ داد که این توافق‌ نامه ها بین اسرائیل و کشورهای عربی فرصت های عالی برای تجارت و توسعه اقتصادی را فراهم می کند. وزیر امور خارجه آمریکا گفت، علاوه بر این، "توافق نامه های ابراهیمی" به ایران می گوید که نفوذ آن در منطقه در حال ضعیف شدن است و به طور فزاینده ایزوله می شود و از این نظر تا زمانی که تغییر جهت ندهد، در این موقعیت باقی خواهد ماند. 

همچنین وزیر امور خارجه بحرین، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک که در محل اقامت نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم برگزار شد، خواستار از سرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینیان شد. الزياني گفت: "در تمام جلساتم، من همچنان تأكيد مي كنم كه براي رسيدن و تحكيم صلح، حل منازعه فلسطين و اسرائيل ضروري است." وی افزود: "من از هر دو طرف می خواهم كه بر سر میز مذاكره بنشینند تا به یک راه حل مناسب مبتنی بر همزیستی دو كشور كه ​​جامعه جهانی نیز آرزو دارد، برسند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала