بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان پس از 30 سال

© Photo / IRNAبازگشایی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان سعودی
بازگشایی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان سعودی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان گذرگاه های مرزی عراق از بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی میان این کشور و عربستان پس از گذشت نزدیک به سه دهه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا ، سازمان گذرگاه های مرزی عراق بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گذرگاه مرزی «عرعر» با عربستان سعودی، به صورت رسمی به روی مبادلات تجاری میان دو کشور بازگشایی شده است.

در این بیانیه آمده، است: عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق به نمایندگی از «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور، در مراسم بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی عرعر با عربستان شرکت کرده است.

ترامپ خواهان بازگشت نيروهاي نظامي امريکايي تا ماه مه 2021 از افغانستان و عراق شد  - اسپوتنیک ایران
ترامپ خواهان بازگشت نيروهاي نظامي امريکايي تا ماه مه 2021 از افغانستان و عراق شد

مراسم بازگشایی گذرگاه عرعر همچنین با حضور سپهبد «عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، سرلشکر «عمر عدنان الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی این کشور، «نصیف جاسم الخطابی»، استاندار کربلای معلی، «علی فرحان الدلیمی»، استاندار الانبار، «هادی رزیج کسار»، فرمانده پلیس این استان، «حامد عبدالله ابراهیم»، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق، «عبدالعزیز الشمری»، سفیر عربستان در بغداد و شماری از مسئولان دولتی این کشور برگزار شد.

این در حالی است که گذرگاه مرزی عرعر از زمان قطع روابط بغداد و ریاض به دنبال اشغال کویت از سوی دولت صدام حسین، رهبر معدوم عراق در سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون به روی فعالیت های تجاری بسته مانده  بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала