کدام کشورها ارزان ترین مسکن را دارند؟

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله مسلحانه به یک خودرو در مرکز استانبول
حمله مسلحانه به یک خودرو در مرکز استانبول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان پورتال تحلیلی استرالیایی Compare the Market تحقیقاتی را انجام داده و کشورهای دارای ارزان ترین مسکن را معرفی کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  رتبه بندی کشورهای دارای ارزان ترین مسکن در این وب سایت منتشر شده که ترکیه در آن در مکان اول قرار دارد.

کارشناسان برای به دست آوردن اطلاعات مربوطه ، قیمت هر مترمربع مسکن  در 39 کشور و درآمد سرانه در این کشورها  را با هم مقایسه کردند. این نتیجه حاصل شد كه ترک ها 4.2 درصد درآمد خود را برای خرید مسكن صرف می كنند. 3 رتبه برتر شامل ایالات متحده آمریکا و روسیه با شاخص های 5.5 و 5.9 درصد بود. آفریقای جنوبی ، مکزیک ، لیتوانی ، برزیل ، لتونی و اسلواکی در مکان های بعدی این رتبه بندی قرار دارند. در این کشورها ، مردم کمتر از ده درصد درآمد خود را صرف خریداری املاک و مستغلات می کنند.

مسکن نباید به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود - اسپوتنیک ایران
مسکن نباید به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود

کره جنوبی در آخرین ردیف این رتبه بندی است که شهروندان آن با صرف حدود 40 درصد از درآمد خود خانه می خرند . اسرائیل ، سوئیس ، لوکزامبورگ ، ژاپن و فرانسه نیز در انتهای این رده بندی قرار دارند . در آنجا این رقم از 20 درصد فراتر می رود. در استونی ، ایتالیا ، اسپانیا و ایسلند حدود 12 درصد درآمد مردم و در اتریش ، هلند ، استرالیا و آلمان بیش از 14 درصد درآمد شهروندان  صرف خرید خانه می شود. به گفته تحلیلگران ، در نروژ این رقم به 14.6 درصد و در دانمارک و سوئد به حدود 16 درصد درآمد مردم می رسد.

یاداور می شود شرکت "نایت فرانک"  در اکتبر 2020 ، کشورهایی را نام برد که در آنها قیمت مسکن در سه ماهه دوم سال 2020 بیش از 25 درصد افزایش یافته است. در آن زمان ترکیه در مکان نخست این رتبه بندی قرار داشت. مقام دوم این لیست را لوکزامبورگ با رشد 14 درصدی و مکان سوم را لیتوانی با رشد 12.4 درصد بهای مسکن به خود اختصاص داده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала