شهرهای دارای وضعیت قرمز در ایران تعطیل خواهند شد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehشهرهای دارای وضعیت قرمز در ایران تعطیل خواهند شد
شهرهای دارای وضعیت قرمز در ایران تعطیل خواهند شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرد شهرهای دارای وضعیت قرمز در این کشور ، تعطیل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت ایران گفت: به سبب اوج گیری کرونا در کشوردر آستانه مرحله جدیدی از مسوولیت پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم. به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود. شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا به حالت تعطیل در می‌آیند. شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل خواهد بود. افراد در موارد ضروری سر کار حاضر می شوند و فروشگاه ها و کسانی که خدمات و کالا به مردم ارائه می‌کنند در محل کار حضور خواهند داشت.

سال روز کرونا - چطور ویروس کرونا زندگی ما را به قبل و بعد تقسیم کرد - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سال روز کرونا - چطور ویروس کرونا زندگی ما را به "قبل" و "بعد" تقسیم کرد + داده نمایی

وی افزود: البته همه ما می‌دانیم که تعطیلات و محدودیت های شدید راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفا از طریق تغییر سبک زندگی حل می‌شود یعنی مردم اگر سبک زندگی خود را همراه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی و عدم رفت و آمدهای خانوادگی، عدم حضور در مراسم عزا و شادی و مناسبت های مذهبی و دینی تغییر ندهند با وجود تعطیلی کرونا شرایط به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه تعطیلی اعلام هشدار به جامعه است برای این که همه به یک انضباط دقیق اجتماعی برگردیم، اظهارداشت:  انضباط دقیق اجتماعی می‌تواند راه اصلی مقابله با کرونا باشد. آمار کنونی نشان می‌دهد ۵۱ درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمد خانوادگی است. اگر در ۲ هفته‌ای که تعطیلی و محدودیت‌های شدید برقرار می‌شود به همان نسبت رفت و آمد بیشتر شود، ابتلا به کرونا از ۵۱ درصد به دلیل رفت و آمد خانوادگی به ۶۰درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: راه مقابله با کرونا این است که همه به این درک برسیم که این بیماری وجود دارد و سال آینده هم ممکن است باشد چون هنوز نه به درمان قطعی برای این بیماری رسیدیم نه واکسن.  

رییس جمهوری با بیان اینکه باید از طریق اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی خود را مصون کنیم، خاطرنشان کرد: این تعطیلات برای این است که فضای تنفسی برای کادر درمان به وجود بیاید. کادر درمان خیلی در فشار است و تعطیلات موجب می‌شود تا فضای چند هفته‌ای برای استراحت‌ آنان به وجود بیاید.

روحانی گفت: از روز شنبه آینده در همه قوا، شرکت‌های دولتی و غیردولتی در شرایط قرمز جلسات بالای ۱۵ نفر نباید داشته باشیم. این شرایطی است که وزارت بهداشت تعیین کرده و بعد از آن در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد تصویب شده است. این مصوبه حکم قانون را دارد و همه کشور باید مقررات در شرایط قرمز، نارنجی و زرد را که دیروز ابلاغ شده، رعایت کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала