سازمان بهداشت جهانی در مورد درمان کرونا با آنتی بیوتیک هشدار داد

© US CDCسازمان بهداشت جهانی در مورد درمان کرونا با آنتی بیوتیک هشدار داد
سازمان بهداشت جهانی در مورد درمان کرونا با آنتی بیوتیک هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر بی اثر شدن شماری از آنتی بیوتیک ها بدلیل استفاده نادرست و بی رویه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه سازمان بهداشت جهانی WHO، این سازمان نسبت به افزایش احتمال مقاومت آنتی بیوتیکی در اروپا به دلیل سوء استفاده از این داروها در طی بیماری همه گیر کووید - 19 هشدار داده است.

ساخت آنتی بیوتیک   - اسپوتنیک ایران
میلیون ها مرگ بر اثر مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک

در پیام سازمان بهداشت جهانی که در روز چهارشنبه در سایت این سازمان منتشر شده، آمده است: " مشکل طولانی مدت استفاده نادرست از آنتی بیوتیک توسط افراد و مراکز بهداشتی درمانی با بیماری همه گیر کووید – 19 تشدید می شود ... باوجود این واقعیت که آنتی بیوتیک عفونتهایی مانند کووید – 19  را درمان یا از آنها پیشگیری نمی‌کنند، نتایج یک مطالعه رفتار انسانی در 9 کشور منطقه اروپا نشان می دهد که استفاده از آنتی بیوتیک در طول همه گیری، همراه با تعداد موارد جدید، افزایش یافته است. "

طبق این مطالعه، 79-96٪ از کسانی که آنتی بیوتیک مصرف کردند، به کووید -19 آلوده نبودند، اما برای اینکه آلوده نشوند از دارو استفاده می کردند. در میان کسانی که در بیمارستان بستری شدند، تنها 15٪ بیماران به آنتی بیوتیک نیاز داشتند، زیرا آنها عفونت های باکتریایی همزمان داشتند، اما به 75٪ از افراد آلوده آنتی بیوتیک داده شد.

به طور ویژه، ممکن است به زودی نسل سوم آنتی بیوتیک های کلاس سفالوسپورین اثر خود را از دست بدهد، زیرا تعدادی از مراکز پزشکی اروپا در آغاز بیماری همه گیر ویروس کرونا سعی کردند ویروس را با چنین داروهایی درمان کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала