چین توان خود برای مقابله با حملات هسته ای را افزایش داد

© AP Photo / Zha Chunmingچین توان خود برای مقابله با حملات هسته ای را افزایش داد
چین توان خود برای مقابله با حملات هسته ای را افزایش داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامی سابق ارتش چین: این کشور دارای برنامه ای به نام "دیوار بزرگ زیرزمینی" است که مجموعه ای از تونل ها را برای مخفی کردن و انتقال زرادخانه موشک های بالستیک ساخت این کشور شامل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، بر اساس سخنان سرهنگ وانگ شیانگ سویی، از نظامیان سابق ارتش چین: این کشور دارای برنامه ای به نام "دیوار بزرگ زیرزمینی" است که مجموعه ای از تونل ها را برای مخفی کردن و انتقال زرادخانه موشک های بالستیک ساخت این کشور شامل می شود. این تلاش های چین درواقع نشانه های بارزی از مقابله ضد اتمی این کشور و افزایش توان بازدارندگی هسته ای پکن است. 

چین در طول دو دهه گذشته ساخت تجهیزات دفاعی را تقویت کرده و در خشکی و دریا تلاش داشته است تا خود را تقویت کند. این سرهنگ چینی در نشست اخیر در پشت درهای بسته گفت که حمله هسته ای آمریکا به چین همواره یکی از گزینه های واشنگتن بوده است.

چین بزرگترین تونل راه آهن زیر دریایی جهان را احداث می کند - اسپوتنیک ایران
چین بزرگترین تونل راه آهن زیر دریایی جهان را احداث می کند

خبرگزاری شین هوا گزارش کرده که چین متعهد شده است هرگز "اولین طرفی نخواهد بود که سلاح اتمی استفاده می‌کند".

نشریه چاینا پست نوشته است که تصور می شود چین دارای 200 تا 300 کلاهک هسته ای باشد که به مراتب از چندین هزار کلاهک هسته ای آمریکا و یا روسیه کمتر است. با این حال راهبرد اتمی پکن این است که اطمینان داشته باشد شاهد موج نخست اقدام اتمی دشمن نخواهد بود.

رسانه های دولتی چین در سال 2018 میلادی گزارش کردند که ارتش برای پنهان کردن، جابجایی و راه اندازی نیروهای بازدارنده و ضد حمله هسته ای، "تونل های بزرگ زیرزمینی" به مساحت 5 هزار کیلومتر (3100 مایل) در سراسر کشور ساخته است. در تصاویر منتشر شده نیز شماری از تسلیحات بالستیک چین در حال بارگیری در کامیون ها و عبور از داخل تونل ها مشاهده می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала