۴۸۲ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در ایران در شبانه روز گذشته

اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران بیان داشت که شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیماسادات لاری روز سه شنبه اعلام کرد: در ۲۷ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

تعطیلی ۲ هفته ای ۱۵۰ شهر و کلانشهر  ایران
 - اسپوتنیک ایران
تعطیلی ۲ هفته ای ۱۵۰ شهر و کلانشهر ایران

لاری افزود: در هفته ملی مبارزه با دیابت هستیم، امسال این هفته در حالی برگزار می شود که شاهد مرگ بیماران دیابتی به علت کرونا هستیم، به طوری کلی بیماران مزمن مانند افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران در معرض خطرات بیماری کووید۱۹ هستند به طوری که در ایران حدود ۱۷.۸ درصد فوتی های کووید۱۹ از بین بیماران مزمن است، بنابراین لزوم رعایت اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و نیز استرس و فشارهای روانی برای افراد مبتلا به بیماران مزمن ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیماران مزمن و افراد مبتلا به دیابت می توانند با نصب اپلیکیشن رایگان IEA برای دریافت خدمات پزشکی از وزارت بهداشت اقدام کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала