رسانه ها: دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعلام حوثی ها به عنوان تروریست است

© AP Photo / Hani Mohammedرسانه ها: دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعلام حوثی ها به عنوان تروریست است
رسانه ها: دولت ترامپ در حال آماده شدن برای اعلام حوثی ها به عنوان تروریست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالات متحده در حال آماده سازی اقداماتی برای تروریستی شناختن جنبش انصارالله (حوثی های یمن) هستند.

به گزارش اسپوتنیک، فارین پالیسی به نقل از منابع دیپلماتیک گفته است، که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال آماده سازی برای اعلام جنبش انصارالله (حوثی های) یمن به عنوان یک سازمان تروریستی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
نامه محرمانه اسپر به کاخ سفید فاش شد

همانطور که روزنامه یادآور می شود، چنین اقدامی تهدیدی است برای تلاش های بین المللی برای کمک به یمن و همچنین تلاش ها برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز در این کشور با واسطه سازمان ملل متحد را تضعیف می کند.

خاطرنشان می شود که سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه بین المللی سعی کردند دولت ترامپ را از اعلام تروریستی حوثی ها منصرف کنند، اما ظاهراً چنین تصمیمی "اجتناب ناپذیر" است.

یک منبع دیپلماتیک گفت: آنها (مقامات ایالات متحده) مدتی است که در مورد آن فکر می کنند، اما مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده می خواهد سرعت آن را افزایش دهد.

خاطرنشان می شود، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و همچنین آلمان و سوئد بر امتناع واشنگتن از چنین اقدامی اصرار داشتند؛ کارشناسان وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا نیز مخالف هستند.

در یمن، از آگوست ۲۰۱۴، درگیری بین نیروهای دولتی و حوثی ها در این کشور ادامه دارد. از مارس ۲۰۱۵، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در کنار دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور درگیر شده است. در پاسخ به حملات مداوم هوایی به سرزمین های تحت حاکمیت حوثی ها در شمال یمن، شورشیان حوثی مناطق سعودی، به ویژه فرودگاه ها و تأسیسات نفتی را گلوله باران کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала