اوباما و مدودف در حد گوش درد درباره برنامه هسته ای ایران تلفنی صحبت می کردند

© REUTERS / Fabrizio Benschاوباما و مدودف در حد گوش درد درباره برنامه هسته ای ایران تلفنی صحبت می کردند
اوباما و مدودف در حد گوش درد درباره برنامه هسته ای ایران تلفنی صحبت می کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خاطرات اوباما: دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق فدراسیون روسیه در سال 2010 و باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تقریباً هفتگی در مورد برنامه هسته ای ایران و اعمال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران تلفنی گفتگو می کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق فدراسیون روسیه در سال 2010 و باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تقریباً هفتگی در مورد برنامه هسته ای ایران و اعمال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران تلفنی گفتگو می کردند. چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده این موضوع را در خاطرات خود تحت عنوان "سرزمین موعود" که از روز سه شنبه برای فروش عرضه شد افشا کرد.

اوباما دلایل ضعف روسیه را نام برد - اسپوتنیک ایران
اوباما دلایل ضعف روسیه را نام برد

وی گفت که چگونه واشنگتن در سال 2010 توانست حمایت مسکو و پکن را در پذیرش قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل بدست بیاورد، که به موجب آن تحریم های سختی علیه ایران در رابطه با توسعه برنامه هسته ای فراهم شد.

اوباما افزود: "مشارکت روسیه و چین حاصل تلاش مشترک تیم ما بود. هیلاری [کلینتون] و سوزان رایس زمان زیادی را صرف متقاعد کردن، جذب کردن و گاه تهدید همتایان روسی و چینی مان کردند. ... در حاشیه هر اجلاس بین المللی که شرکت می کردم، من با آنها وقت خود را صرف غلبه بر بن بست مذاکرات می کردیم تا از بن بست مذاکرات عبور کنیم. وقتی به تاریخ رای گیری در شورای امنیت نزدیک می شدیم، به نظر می رسید كه هفتگی با تلفن صحبت می كنیم (وی در پایان یک گفتگوی طولانی چنین با شوخی گفت: "گوشهایمان درد می گیرد").

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала