اجاره ساعتی گوشی و تبلت برای درس خواندن +عکس

© Depositphotos.com / Kawee Wateesatogkijچرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟
چرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در برخی از مناطق ایران خانواده‌های کم برخوردار مجبور هستند برای تحصیل آنلاین فرزندان‌شان گوشی و تبلت را ساعتی اجاره کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه همشهری در گزارشی از خوزستان خبر داده است که در برخی از مناطق این استان گوشی و تبلت ساعتی ۱۵ هزار تومان برای تحصیل آنلاین اجاره داده می‌شود و با توجه به اینکه بیش از ۹‌ ماه از شیوع کرونا و ۲ ماه از آغاز سال تحصیلی جدید در ایران می‌گذرد همچنان کمبود لوازم هوشمند مورد نیاز آموزش مانند تبلت، گوشی هوشمند و حتی اینترنت در برخی مناطق، مسئله اصلی و ابتدایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست.

این بحران تنها به چند استان یا تعدادی مدرسه و دانش‌آموز محدود نمی‌شود و از قلب تهران تا چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس، گیلان، مازندران و گلستان امتداد دارد که برخلاف وعده توزیع تبلت دانش‌آموزی همچنان این وعده عملیاتی نشده است و مواردی از خودکشی دانش‌آموزان نیز بخاطر فقر و عدم توانایی در تهیه گوشی و تبلت دیده می‌شود.

بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از وضعیت حاکم در ایران عنوان می‌کنند فقر گوشی هوشمند، روی دیگر محرومیت است اما وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش رایگان در کشور می‌بایست این مسئله را حل کند و شرایط نرمالی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کند.

View this post on Instagram

A post shared by مجازیست (@majazist)

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند چگونه کشور ثروتمندی همچون ایران زمینه‌های تحصیل رایگان برای کودکان و نوجوانان را به خوبی فراهم نمی‌کند و به نیروی آینده‌ساز خود این گونه بی‌توجه است؟!

این کاربران به هشتگ‌ها، پویش‌ها و حمایت بسیاری از خیرین و مردم در تهیه لوازم تحریر، کیف و کفش و لباس مدرسه و همین‌طور تبلت و گوشی‌های هوشمند و مناسب برای دانش‌آموزان محروم اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند در ایران بیش از این که مسئولین و دولتمردان به حل مشکلات مردم بپردازند، خود مردم برای مشکلات‌شان چاره‌ای می‌اندیشند اما این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مدیران بی‌کفایت از حل مسائل و مشکلات مردم سر باز خواهند زد؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала