تشکیل ۳۰۹ هزار و ۸۲۴ پرونده تعزیراتی در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تشکیل ۳۰۹ هزار و ۸۲۴ پرونده تعزیراتی در ایران
تشکیل ۳۰۹ هزار و ۸۲۴ پرونده تعزیراتی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی ایران از رشد ۲۷ درصدی وصولی این سازمان در هفت ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محسن عسکری، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی ایران در ارایه آمار هفت ماهه نخست سال ۹۹ سازمان تعزیرات حکومتی این کشور اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۳۰۹ هزار و ۸۲۴ پرونده در سازمان تشکیل شده که پرونده‌های وارده سال ۹۸ در همین بازه زمانی ۳۱۹ هزار و ۸۷۰ پرونده بوده که ۲۴۰ هزار و ۶۶۰ مورد از پرونده‌های وارده مربوط به حوزه کالا و خدمات است.

انبار بزرگی از کالاهای احتکار شده در شیراز کشف شد - اسپوتنیک ایران
انبار بزرگی از کالاهای احتکار شده در شیراز کشف شد

وی در رابطه با تعداد پرونده‌های مختومه تصریح کرد: در سال جاری ۳۱۴ هزار و ۵۷۹ پرونده مختومه شده که تعداد پرونده مختومه در سال گذشته ۳۲۳ هزار و ۵۷۳ پرونده بوده است و این مساله بیانگر کاهش ۳ درصدی پرونده‌های مختومه در سازمان است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی ایران در مورد مبلغ محکومیت متخلفان در سال جاری بیان کرد: این مبلغ در هفت ماهه نخست امسال، ۴۳ هزار میلیارد ریال بوده در حالی که میزان محکومیت در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم بیانگر رشد ۳۷ درصدی محکومیت متخلفان می‌باشد.

عسکری افزود: همچنین ۵ هزار میلیارد ریال از جریمه‌ها وصول شده است در حالی که در بازه زمانی سال گذشته، ۴ هزار میلیارد ریال وصول شده بود که مقایسه این دو آمار نشان دهنده ۲۷ درصد رشد وصولی‌ها است.

وی در مورد پرونده‌های استانی سازمان تعزیرات از محکومیت ۷۷ میلیاردی برای نگهداری چوب و ذغال قاچاق در اصفهان خبر داد و گفت: پرونده کشف ۱۶۲ هزار و ۲۰  کیلوگرم چوب بلوط قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال و ۳ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم ذغال بلوط قاچاق به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال تشکیل شد که توسط مامورین از انبار فردی در یکی از روستاهای اصفهان کشف گردیده بود و به شعبه هفتم رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع گردید.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی ایران خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی از اهمیت ویژه‌ای در رسیدگی‌های تعزیرات حکومتی برخوردار است، شعبه مذکور پس از رسیدگی قاطع به پرونده، علاوه بر صدور حکم ضبط کالاهای کشف شده، متهم پرونده را به استناد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به پرداخت بیش از ۷۷ میلیارد ریال جریمه نقدی، در حق صندوق دولت محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала