شرمن: تعامل مجدد درباره برجام سخت است

© Photo / IRNAشرمن: تعامل مجدد درباره برجام سخت است
شرمن: تعامل مجدد درباره برجام سخت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا با ایران، تعامل مجدد در مورد برجام را کار سختی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما در مصاحبه با "پابلیک رادیو اینترنشنال" در خصوص بازگشت به برجام اظهار داشت: ما در سال ۲۰۱۶ نیستیم بلکه اکنون در سال ۲۰۲۰ و نزدیک به سال ۲۰۲۱ قرار داریم. زمان گذشته و اوضاع تغییر کرده است. اگرچه این توافق توسط هم‌پیمانان اروپایی‌مان و همچنین روسیه و چین طی سال گذشته زنده نگه داشته شد، اما اندکی دستخوش برخی مسائل قرار گرفته است.

موگرینی  - اسپوتنیک ایران
بایدن به برجام برخواهد گشت؟

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا با ایران تصریح کرد: اگرچه ایران اعلام کرده گام های برگشت‌پذیری انجام داده اما با این حال ما در جایگاه قبلی قرار نداریم. بنابراین این مسئله شرایط را مشکل می کند که نیازمند کار سخت است. به نظرم جو بایدن و تیم او ابتدا مذاکره با هم پیمانان اروپایی‌مان همچون فرانسه، انگلیس و آلمان را شروع کنند و سپس با روسیه و چین وارد مذاکره شوند تا ببینند بهترین راه پیش رو چیست.

شرمن درباره اقدامات آتی دولت "جو بایدن" در بازگشت به برجام بیان داشت: مطمئن هستم که رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای رسیدگی به این مسئله یک تیم بسیار توانا و باکفایت در اختیار خواهد گرفت. یکی از مسائلی که مطمئنا متفاوت از دولت قبل خواهد بود این است که ما نیروهای توانمندی داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала