انتشار تصاویری از لحظه امضای توافق نامه آتش بس قره باغ + ویدئو

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار تصاویری از لحظه امضای توافق نامه آتش بس قره باغ + ویدئو
انتشار تصاویری از لحظه امضای توافق نامه آتش بس قره باغ + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از امضای توافق نامه آتش بس قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخشی از تصاویر اختصاصی از امضای توافق نامه آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان که در برنامه "مسکو.کرملین.پوتین" نمایش داده خواهد شد، در کانال تلگرامی "سولوویو" به اشتراک گذاشته شده است.

در این ویدئو دیده می‌شود که سه پوشه روی میز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گذاشته شده است. پس از مدتی، دستیاران از سران سه کشور دعوت می‌کنند تا در جای خود قرا بگیرند. در عین حال، خبرنگار در این ویدئو خاطرنشان می‌کند كه نیكول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان كه تمام مفاد سند را از طریق گفتگوی تلفنی بررسی كرده بود، تصمیم گرفت این توافق نامه را خارج از کادر دوربین‌ها امضا كند.

پیش از امضای توافق نامه، پوتین متن سند را بازخوانی نکرد. رئیس جمهور روسیه در پاسخ به درخواست مطالعه مجدد سند اظهار داشت: چرا باید آن را بخوانم؟ من این را نوشتم.

پیشتر رهبران ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ 10 نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می‌شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. در قره باغ مامورین صلح روسیه مستقر خواهند شد. نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود خاطر نشان کرد که این تصمیم در خصوص این توافق برای او بسیار دشوار بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای سند را به نشانه تسلیم ارمنستان خواند. به گفته وی توافق برای باکو بسیار سودمند بود و اکنون مرحله نظامی به اتمام رسیده و می‌توان به مسائل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала